Kimple-båtar - ej tillåtna i Sverige? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kimple-båtar - ej tillåtna i Sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Felaktigt märkta CE produkter dvs ej godkända fast CE närkta produkter kommer ut på marknaden hela tiden så en CE märkning garanterar inte alltid säkerhet tyvärr.

    Om detta gäller Kimple har jag ingen aning om men verkar ha blivit friade -15.

    Kommentera


    • #12
      [QUOTEok?

      Till salu på Kimple hemsida:
      http://www.kimple.se

      Men - kanske är det idioti att köpa ett märke , eller iaf nån av modellerna, som är ”återkallat” ?

      Mvh Anders (båtnybörjare)[/QUOTE]


      Gråt inte Anders...

      Både Buster och Silver har många riktigt fina och sjösäkra aluminiumbåtar...

      Jag hade en otroligt sjösäker Silver Hawk åren 1992 - 1998. Eftersom grannarna i Gävle ofta ville åka med och fiska köpte jag våren 1998 en större Buster Magnum som jag har kvar än idag....

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av john.ohrberg Visa inlägg
        Kan man förbjuda en båt som är såld med CE märkning? I efterhand alltså menar jag. Man kan väl förbjuda båten framöver att importeras till Sverige men båten i fråga är ju begagnad. Eller har jag missförstått något nu?

        Har själv en kimple som jag byggt om kraftigt.
        Nu är detta en äldre tråd men ganska viktig ändå. Om du har byggt om din båt "kraftigt" så kan jag nästan på rak arm säga att du tappat din ce märkning. Du kan bygga ett kastdäck mellan ex tofterns. Så länge du inte ändrar något från grund konstruktionen. Ex flytta tofter eller tar bort och liknande som många gör.
        Tror att båten måste kunna ställas tillbaka till orginal utförande för att behålla märkning.
        Ett kastdäck som man bara kan skruva loss är inga problem. Har dock själv funderat över att höja golvet i min båt och göra det helt plant.
        skulle då tappa märkningen och helt krasst så om jag inte helt fattat fel så får inte handlare byta in och sen sälja en sådan båt.
        Som privatperson är det en annan sak..

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 522 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        20 svar
        1 961 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        280 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 190 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        343 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X