Nya Buster M (gen. 4 - 2018) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Buster M (gen. 4 - 2018)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Fredrik77 Då får jag väl säga grattis också

    Jag hade nog tänkt mig en sån här: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...-to-1-1-4.html
    sätta den på grabbräcket eller rutramen.

    Har en skruv/tving-vkula också:
    https://www.monteraallt.nu/rap-401-202u
    Den fungerar lite sådär på ren polerat rostfritt som grabbräcket är. Men helt ok på annan yta.


    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
      Fredrik77 Då får jag väl säga grattis också

      Jag hade nog tänkt mig en sån här: https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...-to-1-1-4.html
      sätta den på grabbräcket eller rutramen.

      Har en skruv/tving-vkula också:
      https://www.monteraallt.nu/rap-401-202u
      Den fungerar lite sådär på ren polerat rostfritt som grabbräcket är. Men helt ok på annan yta.

      Ser ju riktigt smutt ut! Tack för infon.
      min båt tänkte jag plocka när isen går dvs antagligen mitten av mars. Plockar du ut din innan och börjar kitta upp den så vore det ju grymt kul att se hur du har tänkt

      Har även lurat lite på ev elmotor (dvs det kommer en elmotor i sinom tid) men frontluckan verkar vara för låg för ett batteri i batteribox. Känns ju bra och ha batteriet med en säkring så frågan är om batteriet inte hamnar i aktern. Då krävs ju lite kabeldragning... blir nog till ngn provåkning innan för att känna på viktfördelning mm

      Kommentera


      • #33
        Fredrik77 Jag kommer försöka hämta den så fort som möjligt då jag har plats för hela båten i garaget. Däremot så kommer jag inte göra så mycket uppgraderingar. Visst vill jag ha en elmotor men jag vet inte om jag tycker det är värt pengarna. Det blir eg montering a vlodet och två spöhållare. Tänkte även montera någon typ av sökljus. Har funderat på en fast led-ramp högst upp på rutbågen eller en rund med handtag som kan också den onteras med ram-kula. Ska klura lite på det. Finns en poäng med att ha en som går att ta lös och lysa lite där man vill i båten. Speciellt när man packar ihop i mörker är det gött.

        Behöver du förresten ha batteriet i låda?

        Kommentera


        • #34
          Att fixa och utrusta en båt är kul! Min förra Alumacraft hade inget Alumatrac för att fästa diverse i relingen så jag funderade länge på att montera en t-spårsskena med samma funktion som Trackers Versatrack, googla bilder: ””tracker boat versatrack”” mycket som kan monteras och demonteras i ett nafs!

          Skulle inte tveka att montera en eloxerad t-spårsskena även i ny båt om man är lite händig. Syrafast skruv eventuellt kompletterat med ett MMA-lim för aluminium så sitter det. Är man det minsta orolig för korrosion så köp en dyr flaska Tef-gel till skruvarna... T-spår, t ex https://www.alucon.se/product/alumin...-t-spar-8-1-mm

          Funkar ju att montera grabbräcken också men inte alls lika smutt och smidigt att ta av/på attiraljer då enligt mig och man kan utan problem montera handtag från t ex Item/Easy i t-spåret om man vill.

          Hur min skena blev? Tja jag behövde ju mera hk än de klena 25hk som satt på och båten var godkänd för max 30 hk. Att byta 5 hk skulle bli så dyrt att jag bytte hela ekipaget istället och fick både Alumatrac, bättre topp/marschfart och mer/bättre yta och förvaring (nästan) på köpet! (Fast t-spårsfästen är långt billigare att köpa/göra än Alumatracs dyra specialklämmor...)

          Lycka till med era Bustrar!

          Kommentera


          • #35
            Har ni fått hem era nya Buster M ännu? Jag är riktigt sugen på en M1 ihop med en TK BT750 men fasen det blir på håret att trailer+båt går in i garaget. Skulle uppskatta mycket om någon kunde mäta längden på sitt ekipage. Räcker 583cm?

            Kommentera


            • #36
              Kolla upp måtten noga. Häng inte upp dig på en TK även om de är fina. Med rätt trailer, dvs en vars axel kan flyttas fram, kan det hela göras möjligt om du flyttar båten långt fram . Det kan innebära att tornet måste hamna farligt nära bakluckan vilket kan bli lite bökigt. Men å andra sidan är en alltför lång trailer långt (sic!) sämre...
              Senast ändrad av anteman; 2018-12-21, 23:35.

              Kommentera


              • #37
                Tjena. Tänkte se ifall det gick att väcka liv i denna tråd. Är det någon som äger en buster m från 2018 och framåt samt har lust att dela med sig av bra och dåliga egenskaper med denna båt?

                Undrar även om det är någon som vet ifall det är trä i akterspegeln på den ovannämnda modell?

                Kommentera


                • #38
                  Har kompisar som fiskar från såna buster m2:or men är osäker på vilken båt i den prisklassen som är mest båt för pengen fishboat 46 verkar väldigt rejäl också men såna har jag inte fiskat från m1/m2 är helt ok

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
                    Har kompisar som fiskar från såna buster m2:or men är osäker på vilken båt i den prisklassen som är mest båt för pengen fishboat 46 verkar väldigt rejäl också men såna har jag inte fiskat från m1/m2 är helt ok
                    Ok. Har tittat lite på vboat 46 fish tidigare och det är en ganska grovhuggen rysk båt. Det som jag gillar med den båten är att man kan ha upp till 60 hk. Bustern är klassad upp till 40 hk. Kanske lite klent.

                    Men är det någon som vet ifall Bustern fortfarande kör med trä i akterspegeln?

                    Kommentera


                    • #40
                      Hej,

                      även jag har börjat kolla lite på just Buster M, sen funderar jag såklart på om man ska fiskeutrusta den eller inte.
                      ni som har den med 40hk motor, vad tycker ni om det?

                      ska man ha med familjen ut så är det kanske bättre utan fiskepaket?

                      sen hade det såklart varit kul att veta om det kommer en ny modell/variant till nästa år eller det kommer fortsätta med den som är ute nu.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 359 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      269 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X