Ny båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny båt

    Hej!

    Jag vill köpa en ny båt och har fastnat lite för Nextline 430 eftersom jag tycker att det har en del smarta lösningar. Jag är dock lite tveksamt till att en pass liten båt ska behöva kosta så mycket då det kräver en relativ stor motor. Är det någon som har denna båt som anser att den är så pass bra att det höga priset är motiverat? Jag anser att jag kan få minst lika stor utrymme i en större roddbåt som då inte är sportfiskeanpassad men till 1/3 av priset. Vad är Era funderingar och åsikter om ämnet?

    Jag vill ha en bra båt och har råd men å andra sidan är det dumt att bränna pengar på en båt som inte tillför mervärde.
    Senast ändrad av Laxen2; 2018-09-13, 14:52.

  • #2
    Kolla begagnatmarknaden efter en quicksilver 440 fish. E svårt o hitta en båt i den storleksklassen med så mycke space. Iaf bland plastbåtar.

    För rätt pengar kan jag skiljas från min då större båt står på inköpslistan.

    Kommentera


    • #3
      båten kostar 26000:- vad jag kan hitta. tycker inte det är så dyrt för en ny båt.
      Vad vill du ha ut av båten? vill du ha en båt som går snabbt, eller är du ok. med att puttra på i 5-10knop?

      https://www.facebook.com/nextlinemar...type=1&theater
      ett gammalt erbjudande, priserna stämmer antagligen inte helt då de olikarna delarna ändrats.
      "Just nu erbjuder vi ett kanonpris på vår populära sportfiskebåt Nextline 430.
      Pris: 109,900:- Detta ingår i paketet.

      - Nextline 430
      - Honda BF20 LHSU fyrtakt, elstart
      - Startbatteri
      - Motorlås
      - Trailer TK BT600-2 80KM/H
      - Frontmonterad elmotor Motorguide Xi5 55-FW 54" FP SNR GPS Inkl. snabbfäste
      - Ekolod/Plotter Lowrance Elite-7 Ti inkl. Totalscan givare ( Structurescan & 2d) samt Ram-fäste för grabbräcke
      - 4-delat Kastdäck som får plats i sidofacken"


      26 000kr - båt
      37.500kr - motor
      13.500kr - trailer
      7 500kr - ekolod
      15.500kr - elmotor
      100 000kr - totalkostnad
      + lås, batteri

      Kommentera


      • #4
        Bolaget som tillverkar Nextline har gått i konkurs och jag vet inte om någon annan kommer att fortsätta tillverka båtarna.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Julle68 Visa inlägg
          Bolaget som tillverkar Nextline har gått i konkurs och jag vet inte om någon annan kommer att fortsätta tillverka båtarna.
          Det är väl ett år sedan eller så med så det borde hänt något redan isf.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

          Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
            båten kostar 26000:- vad jag kan hitta. tycker inte det är så dyrt för en ny båt.
            Vad vill du ha ut av båten? vill du ha en båt som går snabbt, eller är du ok. med att puttra på i 5-10knop?

            https://www.facebook.com/nextlinemar...type=1&theater
            ett gammalt erbjudande, priserna stämmer antagligen inte helt då de olikarna delarna ändrats.
            "Just nu erbjuder vi ett kanonpris på vår populära sportfiskebåt Nextline 430.
            Pris: 109,900:- Detta ingår i paketet.

            - Nextline 430
            - Honda BF20 LHSU fyrtakt, elstart
            - Startbatteri
            - Motorlås
            - Trailer TK BT600-2 80KM/H
            - Frontmonterad elmotor Motorguide Xi5 55-FW 54" FP SNR GPS Inkl. snabbfäste
            - Ekolod/Plotter Lowrance Elite-7 Ti inkl. Totalscan givare ( Structurescan & 2d) samt Ram-fäste för grabbräcke
            - 4-delat Kastdäck som får plats i sidofacken"


            26 000kr - båt
            37.500kr - motor
            13.500kr - trailer
            7 500kr - ekolod
            15.500kr - elmotor
            100 000kr - totalkostnad
            + lås, batteri
            Båten i sig är väl inte jätte dyr men det blir ganska dyrt som packet med motor i jämförelse med en större roddbåt som kanske kräver en 10 hästare för att plana. Då undrar jag om båten är så pass bra att prisskillnaden blir motiverad?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inlägg
              Båten i sig är väl inte jätte dyr men det blir ganska dyrt som packet med motor i jämförelse med en större roddbåt som kanske kräver en 10 hästare för att plana. Då undrar jag om båten är så pass bra att prisskillnaden blir motiverad?
              Det beror ju på vad du vill åt, jag har själv en Crescent 434 med 15hk motor, själv går den helt ok. Men är vi 3st är det knappt att den planar.
              En roddbåt är byggd för att ros(?) Och har svårt att komma upp i plan. Men är lättrodd istället.

              Kommentera


              • #8
                For min del virker det som du egentlig lurer på om du skal velge liten og planende båtpakke eller større og tregere båtpakke? Akkurat det er det ikke så mange andre enn du selv som kan svare på.

                Når det er sagt er alt det du ser på her relativt rimelige alternativer. Henger, ekkolodd, lås etc blir identisk på begge om du ønsker det, så til til syvende og siste er prisforskjellen gitt av motoren. Ja, motor koster penger og for mindre båter vil den ofte koste mer enn selve båten. Om du vil prioritere å komme fortere frem eller ei er 100% opp til deg og ditt fiske. En som har lange transportetapper på vannet vil helt sikkert ønske seg mer fart, mens han som fisker 300 meter fra båtrampa ikke ser poenget med å ha motor i det hele tatt. Bare du kan avgjøre det.
                Team Colibri

                Kommentera


                • #9
                  Kan jag köpa en 20 hästars för 20000? 4 takt i bra kondition? Kanske 8 år gammalt? En ny 30 hästare blir för dyrt. Har inte lust att punga ut 40 lax för en motor som på sin topp kommer att köras 10 timmar per år.
                  Senast ändrad av Laxen2; 2018-09-14, 13:49.

                  Kommentera


                  • #10
                    Har en fullutrustad Nextline 430 med 30hk motor. Haft den i 2 år lite drygt. är toknöjd, väldigt stabil, smart förvaring, rymlig som tusan. Enda jag egentligen har o klaga på efter 2 års användande är att utrymmet till bensindunken kunde varit skapt annorlunda, är bökigt o få ut den. samt att man kan inte öppna luckorna på sidorna utan att lyfta upp kastdäcket. Visst man kan inte få allt så är väl en bagatell, men har du möjlighet så köp, ska eventuellt sälja min nästa år om du är intresserad.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 405 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 359 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X