Anlita hjälp för modifiering av båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anlita hjälp för modifiering av båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
    Hmm 3 båtar, ett par månaders jobb x timkostnad plus material. Borde inte bli så dyrt, gissar på låga 50000:-
    Håller med låter som väldigt mycket jobb.
    Vi har en kille på våran båtklubb i Huddinge som heter Andy som är duktig och gör alla möjliga jobb. Sök på Imperial fleet på Facebook

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
      Hmm 3 båtar, ett par månaders jobb x timkostnad plus material. Borde inte bli så dyrt, gissar på låga 50000:-
      Så mycket jobb blir det väl inte. Vi snackar inte om en helrenovering. Jag tänkte att jag anlitar någon för moment som jag själv har svårt att utföra som att ändra båtens inredning / layout och skrovreparationer. Jag kan nog måla själv.
      Senast ändrad av Laxen2; 2018-09-30, 10:23.

      Kommentera


      • #13
        Mer jobb än man tror som sagt. Hoppas du hittar nån, annars kanske det blir billigare att skaffa en annan båt. Dålig akterspegel och vatten mellan skroven är varken enkelt eller billigt att fixa.

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inlägg
          Har varken tid, ork, eller kunskap att göra det själv och behöver hjälp med det.
          Crescent av okänd årsmodell med stora renoveringsbehov.
          Så mycket jobb blir det väl inte.
          Vi snackar inte om en helrenovering.
          Jag kan nog måla själv.

          I mina ögon är "stora renoveringsbehov" en helrenovering.
          Hur kan du veta hur mycke jobb de är bakom när du själv har noll kundskap?
          Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Snöhäst Visa inlägg
            I mina ögon är "stora renoveringsbehov" en helrenovering.
            Hur kan du veta hur mycke jobb de är bakom när du själv har noll kundskap?
            Jag tänkte att jag anlitar hjälp för moment jag inte kan utgöra själv men att jag ändå försöker göra så mycket som möjligt själv.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inlägg
              1. Jag har ett antal småbåtar, jollar och roddbåtar som behöver underhållas, repareras eller anpassas till sportfiske.
              2. Har varken tid, ork, eller kunskap att göra det själv och behöver hjälp med det.
              3. Så mycket jobb blir det väl inte.
              4. Vi snackar inte om en helrenovering.
              5. Jag tänkte att jag anlitar någon för moment som jag själv har svårt att utföra som att ändra båtens inredning / layout och skrovreparationer.
              6. Jag kan nog måla själv.
              Alltså, först har du inte tid, ork, kunskap..... sen kan du ut göra vissa moment själv, dock ej inredning/layout och skrov. Men kanske måla själv.
              Jag begriper inte riktigt vad det är du kan/ska göra själv eller vad det är du behöver hjälp med!?
              "Skrovreparationer" kan ju innebära en massa olika.

              Ex, från min egen plasteka; dubbelbotten, hål igenom båda, sprickor i yttre skrov, mosig reling, stort hål i för toften och sprickor, sprickor i bakre toften, kölen diverse skador, repor, hål mm. Dessutom var båten/skiten reparerad med diverse spackel/glasfiber/plast/epoxy. Förövrigt var färgen dålig....

              Om jag skulle betalt någon 300kr/tim för jobbet, så hade jag säkert kunna köpt 2st nya plastekor istället.
              Bara materialet jag använde till reparationerna var lika dyrt som en bättre begagnad båt.

              Men, om du ska anlita en "snickare" så kommer du troligen inte under 300kr/tim.
              Tar du någon från McDonalds, så kan du klara dig med 120-150kr/tim.

              Och, det tar längre tid att pyssla med en båt, mycket längre än vad man kan tro!
              Visst fn är det en materialsport!

              Kommentera


              • #17
                Är det av någon särskild anledning du skall ha 3 st båtar? Tänker att om du säljer dom 3, och köper en bättre begagnad som ser ut som du önskar och som inte behövs renoveras?

                Kommentera


                • #18
                  Två av båtarna är i bra skick men inte sportfiskeanpassade. Jollen behöver bara en aluminiumplatta i fören som jag tänker fixa själv. HR 430 behöver aluminiumplatta i fören som jag tänker fixa själv, här vill ja även dela aktersoffan, till detta behöver jag hjälp.

                  Crescenten som är den tredje båten är gammal och sliten, den behöver omvårdnad för bli fin och behöver även sportfiskeanpassas. Men om kostnaderna drar iväg så nöjer jag mig med att bara måla den invändigt. Jag vill dela /bygga om aktersoffan, måla om den invändigt och reparera en mindre skada på skrovet. Oklart hur allvarligt skadan är. Kanske är den bara kosmetisk och inte funktionell.

                  Jag behöver olika båtar för olika sorters fiske och olika fiskevatten. Jag har funderat på att köpa en ny båt men hittar ingen mindre båt som sportfiskeanpassad som passar mina behöv. Hade varit bra med en Nextline 430 som inte finns att köpa längre. Det blir även lite svårt men en större båt då jag saknar sjöbod (En dyr båt vill man ju inte utsätta för väder och vind). Men jag ska sälja en av mina motorer för att investera i en större motor till HR båten.
                  Senast ändrad av Laxen2; 2018-09-30, 13:08.

                  Kommentera


                  • #19
                    Att renovera båt är alltid mer jobb än man tror. Alltid.
                    Och dyrt blir det... Även om man handlar allt på biltema och gör allt jobb själv.
                    Tänk över det mer än en gång innan du startar.

                    Kommentera


                    • #20
                      Finns det ingen som importerar Nextline längre?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 395 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 358 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      269 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X