Anlita hjälp för modifiering av båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Anlita hjälp för modifiering av båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Anlita hjälp för modifiering av båt

    Jag har ett antal småbåtar, jollar och roddbåtar som behöver underhållas, repareras eller anpassas till sportfiske.

    Har varken tid, ork, eller kunskap att göra det själv och behöver hjälp med det. Finns det någonstans i Stockholm jag kan vända mig? Eller bör jag försöka hitta en snickare?

    Var i såna fall är bästa platsen att hitta en seriös och kunnig snickare som inte tar några jättebelopp? Tänker inte betala några jättebelopp på grund av båtarnas låga värde.
    Senast ändrad av Laxen2; 2018-09-29, 15:47.

  • #2
    Tack moderator för att du fixade till rubriken. Jag tänker att jag kanske borde kontakta en fiskeintresserad ung man som går byggprogrammet.

    Kommentera


    • #3
      Skriv gärna vad för typ av båtar, vilka typer av modifieringar du vill ha osv...för en är ett kastdäck allt dom önskar, en annan är öppen planlösning högst på önskelistan osv..

      Kommentera


      • #4
        Pröva trots tumplacering och tidsbrist att börja bygga själv, att lämna bort blir alltid mkt dyrare, ibland kanske bättre...

        Kommentera


        • #5
          Crescent av okänd årsmodell med stora renoveringsbehov. Verkar vara deplacementskrov. Här vill jag bygga ett kastdäck och sedan bygga om aktersoffan. Jag vill ha en delad aktersoffa som Nextline 430. Vill gärna även förstärka akterspegeln och skapa utrymme för elmotor. båten behöver målas om då färg flagnar och lossnar. Möjligen behöver skrovet repareras. Vatten ansamlas i dubbelskrovet.


          HR 430. ok skick. Vill ha kastdäck och delad aktersoffa.

          Jolle av okänd modell. Ok skick. behöver aluminiumplatta i fören.

          Kommentera


          • #6
            Du behöver på hr en stabilitet som mittoften bidrar till. Annars blir nog båten väldigt dåligt tålig i vridstyvhet

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
              Du behöver på hr en stabilitet som mittoften bidrar till. Annars blir nog båten väldigt dåligt tålig i vridstyvhet
              Jag menade att jag vill dela / kapa aktersoffan. (Där man sitter när man styr sin utombordare) och inte mittoften som man sitter på när man ror båten.

              Kommentera


              • #8
                Ok, dvs den enda luckan i båten vill du ta bort? Funderar på vart tank, ankare o annan utrustning skall förvaras då? Av vilken anledning vill du ha den delad? Mvh

                Kommentera


                • #9
                  Hmm 3 båtar, ett par månaders jobb x timkostnad plus material. Borde inte bli så dyrt, gissar på låga 50000:-

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
                    Ok, dvs den enda luckan i båten vill du ta bort? Funderar på vart tank, ankare o annan utrustning skall förvaras då? Av vilken anledning vill du ha den delad? Mvh
                    Jag vill dela den i mitten och skapa två luckor. På den högra luckan monteras en vridbar stol. Det kommer att frigöra utrymme.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 405 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 359 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X