Tappade hjul på trailern idag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tappade hjul på trailern idag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av knota
    Ok då, du skrev inte det heller, men strunt samma, kolla lagren med jämna mellanrum som sagts tidigare, att kärran går igenom bilprovningen är ingen garanti för att det är ok.
    Kan tillägga dom första trummorna fixade jag 1987, så det är under rätt många år dessa ca "10 haverier" skett.
    "Men om du tänker efter så inser du att lagren hellre snurrar på axeln än på trumman. Har varit med om 2 totala lagerkollaps på båttrailrar (inte mina) och i bägge fallen var axeln totalt mosad."

    Jaså!!

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Giganticsalmon
      "Men om du tänker efter så inser du att lagren hellre snurrar på axeln än på trumman. Har varit med om 2 totala lagerkollaps på båttrailrar (inte mina) och i bägge fallen var axeln totalt mosad."

      Jaså!!

      Jo, passningen på axeln är ju mindre än vad lagerrinngen i trumman sitter med så det är ju större risk att det snurrar där, men dom som jag "fixat" har lagerringen glappat i, har det har uppstått vet jag inte., några av dom har jag inte sett axeln på då har jag bara fått bromstrumman levererad till mig.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av knota
        Jo, passningen på axeln är ju mindre än vad lagerrinngen i trumman sitter med så det är ju större risk att det snurrar där, men dom som jag "fixat" har lagerringen glappat i, har det har uppstått vet jag inte., några av dom har jag inte sett axeln på då har jag bara fått bromstrumman levererad till mig.
        Lagren har förmodligen kärvat, sedan har dom snurrat mot axeln tills dom fastnat även där, och sedan är det kört och hela skiten snurrar mot trumman innan det åker i tangentens riktning. Förmodligen därför dom har den löpande passningen mot axeln....så att det ska kosta duktigt med stålar när man ska repa...
        2000:- för en bromstrumma som sitter på en trailer som kostar 10':-....

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Giganticsalmon
          Lagren har förmodligen kärvat, sedan har dom snurrat mot axeln tills dom fastnat även där, och sedan är det kört och hela skiten snurrar mot trumman innan det åker i tangentens riktning. Förmodligen därför dom har den löpande passningen mot axeln....så att det ska kosta duktigt med stålar när man ska repa...
          2000:- för en bromstrumma som sitter på en trailer som kostar 10':-....
          Dessutom brukar bromsbeläggen kosta en tusenlapp.(för bägge sidor) om man ska ha det samtidigt.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
          26 svar
          13 542 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Klant84
          av Klant84
           
          Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
          20 svar
          1 985 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Amiala
          av Amiala
           
          Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
          2 svar
          283 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
          34 svar
          4 210 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
          2 svar
          346 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Eino
          av Eino
           
          Arbetar...
          X