Problem med tankning av Alumacraft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med tankning av Alumacraft

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hej, jag har märkt att det går bättre vid tankning om man lyfter upp slangen från pumpen, så slangen hamnar i samma nivå som båten på trailern och att man bara håller in pumphandtaget till hälften. Upplever att stoppet oftast kommer när pumpen trycks in helt. Det brukar gå ganska fort och inte innebära så många stopp under tankmomentet.

    Kommentera


    • #12
      Tack för alla ideer och svar. Jag har faktiskt skickat frågan till två företag. Vi låter de vara anonyma.

      Den första svarade:

      Båten är utrustad med en kolkanister som tar vara på bensinångorna. Detta gör att svenska bensinpumparna slår ifrån vid för högt tryck.
      Ett tips är att hålla pumphuvudet precis vid hålet. Alternativt att använda en vanlig tratt.


      Den andre:

      Problemet är ofta att de amerikanska har ett inbyggt stöldskydd (slangningsskydd) som gör att flödet inte blir tillräckligt.
      Det finns ett flertal lösningar, men ett exempel är ROCAS däcksförskruvning


      Jag ska börja med att köpa en riktigt stor tratt och se om det hjälper mig. Om inte så monterar jag dit en ny däcksförskruvning. Men det får bli något som sker i vår i så fall. Men som du skriver Tybling, kanske är det bara en stadig hand och lite vana som behövs. Jag blev bara förvånad över att det var som det var.

      Kommentera


      • #13
        Vet inte hur man laddar upp bilder här.

        Jag tog bara ett 38mm grov slang som tål bensin och satte en backventil, dubbla slangklämmor.
        Sen kan ni tanka som vilken bil eller båt som helst.
        I min starweld kommer kan år det hur bra som helst genom inspektionsluckan i motorbrunnen.

        Kommentera


        • Bergman
          Bergman kommenterade
          Editing a comment
          Du trycker på kameraikonen för att ladda upp bilder. Det är riktigt smidigt nu i nya forumversionen.

      • #14
        .Det va lite för lätt

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 527 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        20 svar
        1 967 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        280 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 190 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        343 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X