Marine jon 13 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marine jon 13

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Marine jon 13

    Någon som har en av dessa båtar eller testat? Finner inte mycket på nätet...

    tänkt som alternativ till alumacraften som jag tycker gått upp i pris lite väl mycket men har väl med frakten att göra...



  • #2
    Har inte en Marine men en Siljan 370f som har liknande data. Kör den med en Suzuki df6.
    Motsvarar vad man kan förvänta sig tycker jag.
    Helt ok att stå och fiska i om man har normal balans, går självklart hårt om det blir lite sjö och vindkänslig vid fiske. Lätt att lasta på bilen på egen hand.
    Trots låga fribord går det bra att hantera större vågor under kortare tid, typ svall från Skärgårdsbåtar och liknande. Kvaliteten på installationen av årtullar och liknande är klart undermålig på min båt men man får vad man betalar för.
    Hade tidigare en Zegul 380 som var stabil som en färja och med ungefär samma utrymme invändigt men för mig vinner jonboaten ändå på sin smidighet.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Tyre Visa inlägg
      Har inte en Marine men en Siljan 370f som har liknande data. Kör den med en Suzuki df6.
      Motsvarar vad man kan förvänta sig tycker jag.
      Helt ok att stå och fiska i om man har normal balans, går självklart hårt om det blir lite sjö och vindkänslig vid fiske. Lätt att lasta på bilen på egen hand.
      Trots låga fribord går det bra att hantera större vågor under kortare tid, typ svall från Skärgårdsbåtar och liknande. Kvaliteten på installationen av årtullar och liknande är klart undermålig på min båt men man får vad man betalar för.
      Hade tidigare en Zegul 380 som var stabil som en färja och med ungefär samma utrymme invändigt men för mig vinner jonboaten ändå på sin smidighet.
      Ja dessa var väldigt lika i specifikationerna, helt klart intressant. Har både en frontmonterad minnkota och en suzuki df 4 som jag tänkt använda till åar och små sjöar. Hoppas bara båten är av god kvalité och håller tätt i nitar osv.

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
      26 svar
      13 524 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Klant84
      av Klant84
       
      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
      20 svar
      1 962 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Amiala
      av Amiala
       
      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
      2 svar
      280 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Old Firehand  
      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
      34 svar
      4 190 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sundström76  
      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
      2 svar
      343 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Eino
      av Eino
       
      Arbetar...
      X