Ännu en tråd om hjälp mig hitta båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en tråd om hjälp mig hitta båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jaa men de känns som att om man köper en Buster från 90 lr 2015 kvittar, ingen ser skillnad på dom ändå för dom är lika gräslig i designen båda två, haha! Och pröjsar man 200.000+ för en båt då ska de fan synas vid bryggan också! (Så j*vla slut i huvudet är man!)

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
      Tja!

      La tidigare ut en intressekoll på min nuvarande båt Crescent 434, detta pga att jag ska handla en ny båt till nästa säsong.

      kikat runt en j*vla massa på blocket, firmor, forum osv efter en båt som ska passa. Finns endel matnyttigt att läsa sig till och går ganska fort att konstatera att begagnade sportfiskebåtar finns de skralt om.. iaf dom som intresserar mig.

      Till att börja med så ligger min nuvarande budget på 200.000kr och då vill ja ha båt, motor, trailer, elmotor, ekolod. Obs ”nuvarande” då jag mkt väl känner mig själv å de kan lika gärna bli 250.000! Haha

      Innan jag börja djupdyka i detta sökandet så var siktet helt inställt på en Linder 445 Catch, fin båt som går att få under budget med alla tillbehör och finns en handlare där jag bor. Sen kom de allt som vanliga velandet... Man läser att båten driver som en badboll på vattnet och 30hk blir så sjukligt klent osv osv osv...

      Började då att kika på dom Amerikanska sportfiskebåtarna och den som tilltalar mig mest är nog Crestliner och deras 1450SC Discovery och 1600SC Vision. Båda båtarna spränger ju såklart budgeten och den ena spränger den med endast båt och motor. Vad brukar dom kosta som begagnad?

      Den nya båten jag köper kmr jag ha båtplats till och den kmr ligga mestadels av säsongen i vattnet. Är Amerikanerna ens ett alternativ då?

      Jag kmr fiska mest i Storsjön(Gästrikland) samt nån tur till Dalälven och andra mindre närliggande vatten samt Storsjön och Näkten (Jämtland). Skulle en Linder 445 Catch räcka till de?

      jag är inte intresserad av nån Buster eller Silver för båtarna tilltalar mig inte nå. Jag vill ha en Alu båt som är spinnfiskeanpassad. Blåser de 10-15 m/s och vågor därefter så kmr ja inte stå mitt ute på en fjärd.

      Vad kan man få i sportfiskebåt/bassbåt för 200k nytt som begagnat?

      Oerhört tacksam för tips som kan hjälpa en velande själ...

      Skitfiske!

      Hej Espen;

      För din budget på SEK 200.000:- får du en toppfin och sjösäker Buster eller Silver aluminiumbåt...
      Åren 1992 - 1989 ägde jag Silver Hawk båtar. Sjösäkrare båt i 5-metersklassen än en Silver Hawk hittar du inte...inte ens i USA.

      När grannarna i Gävlebukten ville vara med ute på havet runt Eggegrund och Kniven för att trolla Lax sålde jag min Silver Hawk och köpte en Buster Magnum med dubbla motorer...en suverän båt som jag fiskar från än idag

      Med de tunna skroven som är i Linders båtar skulle jag aldrig kunna tänka mig att köpa en båt av detta fabrikat...

      Old Firehand
      Leif Engsröm

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
        Jaa men de känns som att om man köper en Buster från 90 lr 2015 kvittar, ingen ser skillnad på dom ändå för dom är lika gräslig i designen båda två, haha! Och pröjsar man 200.000+ för en båt då ska de fan synas vid bryggan också! (Så j*vla slut i huvudet är man!)
        Dessa tycker jag faktiskt är snygga, ser välplanerade ut och jag har svårt att se några direkta nackdelar.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #14
          Jag har kikat närmare på en Master 470. tycker det är förhållandevis trångt i den. Mittpulpeten är ganska skrymmande.

          Vad kostar en Ockelbo b16al fish då?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

            Dessa tycker jag faktiskt är snygga, ser välplanerade ut och jag har svårt att se några direkta nackdelar.
            Okej den där lägger ja mig platt för, den var snygg! Vad är de för modell?

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg


              Hej Espen;

              För din budget på SEK 200.000:- får du en toppfin och sjösäker Buster eller Silver aluminiumbåt...
              Åren 1992 - 1989 ägde jag Silver Hawk båtar. Sjösäkrare båt i 5-metersklassen än en Silver Hawk hittar du inte...inte ens i USA.

              När grannarna i Gävlebukten ville vara med ute på havet runt Eggegrund och Kniven för att trolla Lax sålde jag min Silver Hawk och köpte en Buster Magnum med dubbla motorer...en suverän båt som jag fiskar från än idag

              Med de tunna skroven som är i Linders båtar skulle jag aldrig kunna tänka mig att köpa en båt av detta fabrikat...

              Old Firehand
              Leif Engsröm
              Hej Leif! Jag förstod att du skulle vurma för de båtarna därav skrev jag att jag inte var intresserad av dom. Nåväl.. att kvalitén hos Linder skulle vara så dålig de visste jag inte och då får man helt enkelt ta å tänka om! Så tack för den infon.

              Hade min morfar varit vid liv idag så hade jag inte vågat köpa något annat än en Buster för skulle man köpa en ny båt så skulle de vara en Buster. Men nu är jag en tidig 90-talist och vi är ju den första förstörda generationen av sociala medier och diverse så man måste ju helt enkelt prioritera grejer som ser bra ut. De är samma fenomen som när man köper en ny iphone var å varannat år fast man vet att de finns andra telefoner som har mkt bättre prestanda och är billigare!

              Hitta mig en Buster Leif som de är färdigbyggt kastdäck på och som man kan få färdigmonterat ekolod och elmotor på, samt att hela kalaset ska landa på under 200.000kr... lägg därtill att den inte ska se ut som en delad konservburk... Hittar du de Leif då lovar jag att jag absolut ska överväga en Buster!

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

                Okej den där lägger ja mig platt för, den var snygg! Vad är de för modell?
                LURING!!!!

                Buster M1 Fish!
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera


                • #18
                  Alla de som äger en Amerikansk sportfiskebåt verkar lysa med sin frånvaro.. skulle va roligt att höra hur dom fungerar i praktiken en ruggig höstdag med skitiga skor... Är mattorna som ligger i dom så pass enkla att hålla ren att de bara är att spola av skiten som blir eller gäller de att man tänker efter vad man släpar in i båten?

                  Kan man ha dom liggandes i hamnen en hel säsong? Eller är dom gjord för att trailas upp efter varje pass?

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
                    Alla de som äger en Amerikansk sportfiskebåt verkar lysa med sin frånvaro.. skulle va roligt att höra hur dom fungerar i praktiken en ruggig höstdag med skitiga skor... Är mattorna som ligger i dom så pass enkla att hålla ren att de bara är att spola av skiten som blir eller gäller de att man tänker efter vad man släpar in i båten?

                    Kan man ha dom liggandes i hamnen en hel säsong? Eller är dom gjord för att trailas upp efter varje pass?
                    Läs denna:
                    https://www.fiskesnack.com/forum/all...oat?styleid=10
                    Ingen fisk är chans för fisk.
                    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

                      Hej Leif! Jag förstod att du skulle vurma för de båtarna därav skrev jag att jag inte var intresserad av dom. Nåväl.. att kvalitén hos Linder skulle vara så dålig de visste jag inte och då får man helt enkelt ta å tänka om! Så tack för den infon.

                      Hade min morfar varit vid liv idag så hade jag inte vågat köpa något annat än en Buster för skulle man köpa en ny båt så skulle de vara en Buster. Men nu är jag en tidig 90-talist och vi är ju den första förstörda generationen av sociala medier och diverse så man måste ju helt enkelt prioritera grejer som ser bra ut. De är samma fenomen som när man köper en ny iphone var å varannat år fast man vet att de finns andra telefoner som har mkt bättre prestanda och är billigare!

                      Hitta mig en Buster Leif som de är färdigbyggt kastdäck på och som man kan få färdigmonterat ekolod och elmotor på, samt att hela kalaset ska landa på under 200.000kr... lägg därtill att den inte ska se ut som en delad konservburk... Hittar du de Leif då lovar jag att jag absolut ska överväga en Buster!
                      Ge inte upp Espen!!

                      Du kan börja leta här...https://www.annonsguide.se/baatar/bu...till-salu.html ...

                      Hör med Norberg & Nilsson, Kallhälls Marina och Skanstull Main plus de andra större båthandlarna som säljer Buster och Silver...

                      Old Firehand
                      Leif Engström



                      Senast ändrad av Old Firehand; 2018-11-05, 16:06.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 395 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 358 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      269 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X