Ännu en tråd om hjälp mig hitta båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en tråd om hjälp mig hitta båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
    Jaa de bör ju vara enklare att hitta en S1 beg som är fiskeutrustad än att hitta en M1.. vore ju guld om nån på forumet hade en M1 fiskeutrustad och kunde dela med sig lite om hur den funkar!
    Det finns en tråd om Buster M överlag någonstans. Relativt ny.
    Ingen fisk är chans för fisk.
    https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

    Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
    https://www.youtube.com/user/jurgenjons

    Kommentera


    • #42
      Tada!

      https://www.fiskesnack.com/forum/fis...r-m-gen-4-2018

      Där har du lite att läsa med!
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

      Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

      Kommentera


      • #43
        Jaa det var ju mest surr om 40hk blir för klent.. Vilket jag själv inte tror. Sålänge båten gör 20-25 knop med två gubbar å lite utrustning tkr jag de räcker bra!

        Kommentera


        • #44
          Jag har en sportfiskebåt med matta i, inga problem på hösten eller våren för den delen. Dock så förvarar jag den på trailer jämt. Fiskar i samma vatten och bor i samma stad ​​​​​

          Kommentera


          • #45
            Ah de är du som håller i Fiskekampen va? Vad har du för båt då?

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
              Ah de är du som håller i Fiskekampen va? Vad har du för båt då?
              Ja, jag är en av dom bakom fiskekampen. Jag är den som byggt livesystemet, dock håller jag mig gärna i bakgrunden.

              Jag har en kimple bass488 (med motorguide och lowrance hds ), modellen påminner en del om tracker proteam. Den funkar bra med sin matta, men jag hade nog inte velat haft den legat i hamnen hela tiden eftersom att modellen är rätt så låg. Jag har även fiskat mycket från en Starweld 1674, den funkar minst lika bra, dock är det inte matta i den utan någon sorts plysch. Lite tyngre båt och den min kompis har sitter det 60hk suka på och jag upplever den som lite seg. Också fiskat mycket från en alumacraft escape 165, den gillade jag riktigt bra. Samma upplägg som min egen med matta osv. Dock har han sålt den nu efter att ha åkt mycket med mig och beställt en Tracker Proteam 175txw. =)

              Kommentera


              • #47
                Ah man är ju helt klart sugen på en Aluma, Tracker, Starweld, Crestliner osv osv.. i den bästa av världar hade man ju nog valt en sån! Men efter att ha släpat båt till vattnet vid varje pass under x antal år så börjar man bli trött på det.

                Det känns ju långt ifrån optimalt att köpa en sån och ha den ligga vid stenbryggan, köper man en sån båt vill man ju nästan ha den ståendes i garaget. Men men.. svårt val!

                Från det ena till de andra, är du nöjd med Lowrance + MG kombon? :-)

                Kommentera


                • #48
                  Sedan 2017 har alla Buster kompositdurk eller aludurk. Dvs de har ersatt den gamla av trä som ruttnade med tiden.

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
                    Ah man är ju helt klart sugen på en Aluma, Tracker, Starweld, Crestliner osv osv.. i den bästa av världar hade man ju nog valt en sån! Men efter att ha släpat båt till vattnet vid varje pass under x antal år så börjar man bli trött på det.

                    Det känns ju långt ifrån optimalt att köpa en sån och ha den ligga vid stenbryggan, köper man en sån båt vill man ju nästan ha den ståendes i garaget. Men men.. svårt val!

                    Från det ena till de andra, är du nöjd med Lowrance + MG kombon? :-)
                    En kompis åker HR 465 fishing och är jättenöjd, dock får han ju släpa elmotorbatteri och elmotorn fram och tillbaka varje gång istället :-) Jag har haft trailerbåt så länge att det är en vana nu, jag tycker att det är mer bekvämt än att behöva konka all utrustning som man ska ha med sig fram och tillbaka.

                    Jo då, det funkar fint ihop. Har haft minnkota och en billigare utan gps förr med. Tycker att mgn är lite tystare. Saknar dock displayen på dosan ibland.

                    Kommentera


                    • #50
                      Jo det har du rätt i! Men som de ser ut just nu för mig så skulle båten stå på gården och då lär man ju ändå plocka av elmotor och batteri om man inte vill att de ska ligga kvar öppet samt för laddning.

                      Gillar tanken att man kan slänga in lite utrustning i bilen, blåsa till stenbryggan och ge sig ut på fiske nån timme, komma tbx slänga in de man har med sig i bilen och åka till affären typ eller något annat ärende.

                      Som de ser ut just nu så känns ju ett fiskepass på 2-4h för kort för att de ska vara värt att traila i och ur båten med allt va de innebär. Speciellt dom ggr man drar ut och fiskar själv, går ju mkt bättre om man är två iofs.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 524 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 962 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 190 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X