Ännu en tråd om hjälp mig hitta båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en tråd om hjälp mig hitta båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    skulle jag mot förmodan lägga de pengarna på ett båtpaket skulle jag absolut inte nöja mig med en 7" skärm....
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #62
      Nee jag har tagit offert med 9” också och kmr nog köra med det! Blev inte så mkt dyrare!

      Kommentera


      • #63
        Tar du in offerter från lev i närheten av Sandviken eller kör du landet runt?

        Kommentera


        • #64
          20mils radie typ! Närmsta ÅF är i Falun, hoppas dom kan erbjuda något bra.

          Kommentera


          • #65
            Velar själv fram och tillbaka som du gör Espen. Buster M1 var ett intressant alternativ men jag tycker fribordet är alldeles för lågt på den nya modellen (har småbarn) samt att båten saknar grabbräcken. Vill inte borra i båten i onödan. Jag tänker också ha båten på trailer och då blir ju vikten lite avgörande och båten väger ju en hel del. Bra iofs när man är i vattnet men jag håller med att 40hk låter lite klent med tanke på att tex Arkip klarar 50. En trailer som klarar högre vikt kostar ju också mer.
            Så nu är jag mer inställd på en HR460 Fishing istället. För en mindre summa än för Buster+ motor får man ett helt paket med elmotor, kastdäck, ekolod, trailer etc.
            Svårt val men lycka till!

            Kommentera


            • #66
              Jaa de är segt att de inte finns något självklart alternativ utan alla båtar har något som är mer lr mindre en dealbreaker.. HR går bort för mig pga plastbåt vilket jag inte vill ha igen. Känns surt att man måste pröjsa en halv mille för att få en båt som man blir riktigt nöjd med..

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
                Än så länge fått offerter på 209.000 för en åsm 2018 och 225.000 ~ för en åsm 2019. Då är det båt,motor, sportfiskeutförande,hamnkapell, låspaket, 80trailer, Lowrance hds7, Motorguide xi5 fp snr gps och sammanlänk mellan MG pch Lowrance (allting monterat och klart).

                Låter de prisvärt?
                Har jag glömt något?
                Gällar alltså en Buster M1 ”Fish” 40hk
                Hej!
                Jag har oxo kikat länge på en Buster M. Rejält med ågren över om det är M1 eller M2 som är ”rätt”.
                Har nu bestämt mig för en M1 med spölådan, givarplatta och elmotorfäste (vilket ser riktigt smutt ut). Tänker att om jag o familjen ändrar oss och vill ha en pulpet till så går ju det att ordna relativt enkelt med Busters nuvarande modulsystem.

                Har haft långa funderingar kring kastdäcket och är fortfarande rejält kluven, nu ska ju dock familjen ofta med och även m det går att sälja in hemma som ”soldäck” så vete tusan. Båten känns rätt låg när man står i den - har du stått i båten med kastdäcket? Vad är dina funderingar?

                Min enklare båt verkar landa på ca 162.000:- med montering av mitt nuvarande ekolod. Tycker spontant att ditt pris verkar bra, men har inte kollat del för del

                summa summarum så känns båten som riktigt riktigt bra




                Kommentera


                • #68
                  Har varit inne på det tidigare i tråden men den stora plana ytan (utan kastdäck) i kombo med låga fribord utan räcken gör att jag inte tycker att kastdäck behövs. Ytan är endå så stor i fram att det inte är några problem att stå på dem vid behov. Jag ser dock värdet i en fish om man vill ha extra mycket förvaring och kanske en stol?

                  Med spölådan anser jag att det blir det den bästa fiske/familjekombon som går att köpa idag för rimlig peng. Med spölådan tror jag inte heller att lådan/ryggstödet behövs i aktern utan man kan sätta i den lilla luckan från fish'en istället och få en bra pöattform i aktern också.

                  Det bör ju också gå att välja till en 45liters låda och sätta framför pulpeten om spölådan känns för stor. Finns många möjligheter.

                  Kommentera


                  • #69
                    Läste statistik från Finland som jag hittade på nätet att just nya Buster M är den mest sålda båten i år. Ska se om jag kan hitta länken? Iaf så betyder det ju att den är mycket populär och andrahandsvärdet borde vara bra. En faktor jag väger när jag köper båt.

                    Vill också minnas att Buster L hade minskat i försäljning mot 2017. Så kanske kommer vi se en uppdaterad L (mer lik M tänker jag) i en snar framtid?

                    Kommentera


                    • #70
                      jaa alltså M1an måste ju vara den båt man får mest utav för pengarna.. Det ända negativa jag kan se är att 40hk kan bli trött om man skulle vara typ 3 pers med mkt fiskegrejer. Hur många båtar runt 200k nypris kan man få med kastdäck fram&bak, frontmontad elmotor, eko/plotter, trailer,hamnkapell... Den som vet någon hojta gärna så man har något att jämföra med!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 539 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 200 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X