Trailer till HR 430 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trailer till HR 430

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Inte alls, hur menar du med för liten? Du behöver ju ingen 24v bt80 60"...

    Kommentera


    • #12
      Jag menar att båten kanske är för liten för att det ska vara värt besväret och kostnaden. Det är ju i praktiken en jolle. Båtarna som jag på youtube sett bära motorn är betydligt större och tyngre.

      Kommentera


      • #13
        Fast funktionen (som man vill ha om man köper en frontmonterad elmotor) är väl ändå densamma oavsett om båten är liten eller stor? Det är en rodd-motorbåt som jag så fint kallar den. 15hk två Pers ink batterier o lull lull 16 knop, 19 utan lull lull. Planar snabbt o lätt. Lätt att ro. Stadig för sin storlek. Låga fribord, perfekt för fiske, skulle vägt 50kg till för vindkönsligheten men annars kanon i det segmentet båt.
        En elmotor i fram är grejt

        Kommentera


        • #14
          Okej. Så det är bara att investera i en frontmonterad elmotor så blir båten en fin fiskebåt för lite pengar som duger till det mesta men som är lite vinglig och inte optimal för vertikalfiske.

          Vad anser du vara den optimala utrustningen till en sån båt? Ska man sätta på en äldre fyrtaktare som väger 50 kg längs bak och två tunga blybatterier i fören på 20 kg vardera? Sen så väger jag cirka 80 kg.


          Kommentera


          • #15
            Jag har en 2t 15hk, jag väger 100kg, i fören en Cayman GPS och ett kastdäck med slitskyddsplyfa och regelverk, ett batteri på 75ah. Funkar kanon. Men den gamla motorn bak vet jag inte vikten på men betydligt lättare än 4t

            Kommentera


            • #16
              Enligt en test ska båten komma upp i 18 knop med en motor på 10 HK vilket jag tycker är ganska bra. Imponerande för en sån liten båt. Så slipper man behöva ha en 30 hästare som drar soppa och väger ett helvete för att komma i plan.

              Kommentera


              • #17
                Jag vet inte vad för skillnad en 15 hk gör mot 10hk, 18knop gör min med eller utan last i båten och en man. 19 utan vågor o vind. Kanske en 10hk gör detsamma

                Kommentera


                • #18
                  Klart man ska ha en frontmonterad motor!
                  Slår ett slag för samma som stahre87 har. Om man kan leva med att man aktiverar alla smarta funktioner med mobilen som måste vara igång hela tiden så är det ett grymt bra köp.

                  https://www.drev.se/produkter/50736120b?ref=5500

                  https://www.youtube.com/watch?v=TNBFFoRSfPE

                  Ingen fisk är chans för fisk.
                  https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                  Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                  https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                  Kommentera


                  • #19
                    Okej då kör jag på en frontmonterad elmotor på den lilla båten. Jag har sett reklam för lite olika frontmonterade motorer på youtube och har blivit imponerad av alla funktioner som finns. Att lägga in en rutt som sedan motorn självständigt följer är rena drömmen för en trollingfiskare. Då kan jag helt fokusera på något annat och hantera mina spön medan motorn kör sig själv. Att slippa hantera en jävla ankare är också en ren fröjd. Vill man ankare 2 meter till höger så kan man bara trycka på en knapp istället för att böka med ankarlina och få blöta, kalla händer.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 396 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 358 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X