Problem vid större insjö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem vid större insjö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag fick ryggskott sittandes i en kajak häromåret i en sjö ute i ödemarken. Kort efter ryggskottet svimmade jag av smärtan fortfarande sittandes i kajaken. Hade jag inte haft en vän i en annan kajak med på den turen som drog in mig och kajaken till land vettefan hur det hade gått. En fiskekompis är en jäkligt bra extra livförsäkring då man aldrig vet vad som kan hända

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg
      Jag fick ryggskott sittandes i en kajak häromåret i en sjö ute i ödemarken. Kort efter ryggskottet svimmade jag av smärtan fortfarande sittandes i kajaken. Hade jag inte haft en vän i en annan kajak med på den turen som drog in mig och kajaken till land vettefan hur det hade gått. En fiskekompis är en jäkligt bra extra livförsäkring då man aldrig vet vad som kan hända
      Ja, kajak själv är ju ännu sämre när något händer!
      Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

      Kommentera


      • #13
        Sørg for operativ mobiltelefon, dvs vanntett pakket og med Powerbank hvis du ikke har lading i båten. Får du problemer så ringer du nødetatene, som nevnt over har de småbåter på tilhenger, og der de ikke har dette har de kontaktinformasjon til Røde Kors som har det.

        Men som andre har påpekt er det din fordømte plikt som båteier å gjøre alt du kan for å unngå å måtte ringe nødetatene. Har du gammel motor du vet starter 50% av gangene du prøver - da er ikke en stor innsjø din naturlige lekegrind. Sørg for at vedlikehold er gjort og at du har kontroll på utstyret ditt, inkludert årer/ padleåre, anker (ja, du bør ha et anker med deg selv om du har elmotor) og eventuell elmotor/ kicker.

        Etter 30 år med båt har jeg måttet be om assistanse en (1) gang, den ene gangen på grunn av et gåent startbatteri som tok diverse sikringer i motoren min så jeg fikk ikke startet hverken med batteri eller manuelt. Løsningen ble å ringe rundt til kompiser med båt i området og høre om en av de var ute på vannet, heldigvis fant jeg en som kunne taue meg til land. Men det er egentlig en gang for mye, for jeg burde ha sjekket det batteriet før jeg dro ut.....
        Team Colibri

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 362 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        15 svar
        1 351 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Nila
        av Nila
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        260 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 111 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        324 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X