Klippa bort kätting - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Klippa bort kätting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inlägg
    Hej!

    Igår var jag och besökte min fiskeförenings tomt och fick närmast en chock. Någon har förtöjt på vår ramp. Alltså där vi inom en månad eller två ska sjösätta våra båtar. Inte bara det, utan idioten har även kedjat fast sin jolle vid ett träd i närheten. Jag blev vansinnigt arg över tilltaget. Undrar hur man kan klippa bort hans kätting och få undan roddbåten. Självklart ska jag börja med att sätta upp en lapp och ge honom möjligheten att flytta skräpet. Ska man använda sig av någon form av såg eller finns det ett enklare sätt. Är det olagligt för mig/oss att göra det, ska man istället göra en polisanmälan till sjöpolisen? Prioriteten bör vara extremt lågt.
    Hej Laxen 2 ";

    För att du ska undvika att åtalas för egenmäktigt förfarande bör du polisanmäla att någon förtöjt en båt vid föreningens sjösättningsramp och samtidigt be polisen om hjälp att avlägsna båten...

    Old Firehand
    Leif Engström

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av joens Visa inlägg

      Ja, det är ju en risk.
      Vet inte om det funkar att den ligger bland massa fiskesaker.

      Här ute i skogen så är det inte ovanligt att man behöver en yxa för att ta sig fram om det ramlar saker på vägen. Hade haft en motorsåg i bilen med om den hade fått vara ifred.

      Måste varit en sur polis där minsann. Min ligger vid reservhjulet. Så dold men inte gömd eller vad man ska säga.

      Men är ju en risk.
      Samma här! Jag har en yxa, ihopvikbar spade och kniv vid reservhjulet. Vid första anblick kan man kanske uppfattas som en yxmördare men troligen vill man bara inte fastna i skogen/leran/snön.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Cudan Visa inlägg

        Samma här! Jag har en yxa, ihopvikbar spade och kniv vid reservhjulet. Vid första anblick kan man kanske uppfattas som en yxmördare men troligen vill man bara inte fastna i skogen/leran/snön.
        Och med Jipen så måste jag vara styckmördare för att få med mig liket. Iaf om barnen åker med.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #14
          Hade jag också bott i Norrlands inland så hade jag definitivt också haft både yxa, såg, knivar och div bra-å-ha-grejer i min baklucka!
          Man vet ju aldrig riktigt vad man stöter på på de 20 mil enkel resa man har till jobbet när man bor i urskogen

          förmodligen är de lite mer sällsynt att bli stoppad av herr blå också?
          och säkerligen lättare att förklara bort att man behövde yxan än om man åker till korvmojen i Eskilstuna med polarna en fredagskväll och råkar skrika lite för mycket med däcken i kurvan

          Senast ändrad av Kimmen; 2019-02-19, 19:54. Anledning: stavfel

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
          26 svar
          13 527 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Klant84
          av Klant84
           
          Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
          20 svar
          1 967 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Amiala
          av Amiala
           
          Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
          2 svar
          280 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
          34 svar
          4 190 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
          2 svar
          343 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Eino
          av Eino
           
          Arbetar...
          X