Förstärka durkplåt till elmotor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förstärka durkplåt till elmotor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Och tänk på att du ska ha lite överhäng på elmotorn också.. bara så du har tillräckligt mycket material att fästa i..

    Kommentera


    • #22
      Bygger stall i ladan och när frugan inte ser så skruvar jag lite med båten som står bredvid, och började nu lite spontant med fördäcket. Det blev "bultlösningen" trots allt, försökte få till en kil på jobbet med sket i det, fan vad krångligt det var trots elhyvel osv, det behövde vara fall från 2 håll på kilen och ja, jag orkade helt enkelt inte när jag visste att bultlösningen fanns.

      Hursomhelst, bifogar nån bild här (obs att jag bara satt dit plyfan provisoriskt, det ska till brickor och låsmuttrar och även en plåt också). Använder M8, kändes i minsta laget men ska se hur det känns när allt är på plats, kanske höjer till 10.
      Gjort 4 hål totalt, tror det kan räcka. Dragit och haft mig som fan i plyfan när jag skruvat åt lite grann och det känns stabilt.

      Så, bara kapa plåt, grunda sågsidorna och montera fästet så ska jag prova alltihop. Det blir dock tidigast söndag.

      Och ja, jag vet att någon bult är sned

      Kommentera


      • #23
        Tycker det ser bra ut.. skadar ju aldrig att gå upp en dimension på bulten, men 4 st M8 borde hålla för de krafter en elmotor kan producera.
        Din lösning påminner om min egen, bara att din är mindre, smidigare och snyggare

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg
          Tycker det ser bra ut.. skadar ju aldrig att gå upp en dimension på bulten, men 4 st M8 borde hålla för de krafter en elmotor kan producera.
          Din lösning påminner om min egen, bara att din är mindre, smidigare och snyggare
          Tack, ja det får duga iallafall Monterade snabbfästet och motorn idag också. Får lägga i båten en gång så jag ser vinkeln bättre så kanske jag får justera bakre bultarna en aning, får se. Vet inte hur viktigt det är med den lodräta vinkeln på motorn dock?
          Oavsett, såhär blev det. Finlir kvar för att ska se lite snyggare ut, men nu ska det bara vara att tuta och köra iallafall. Test på onsdag tror jag.

          Kommentera


          • #25
            Ett tips till bara, och du har säkert redan tänkt på det..
            Du ser ut att ha använt dig av våtrumsplyfa/marinplyfa och det är gott och väl, men att lack- eller färgförsegla ändträet på plyfan skadar inte.
            I övrigt.. hatten av till en snygg lösning!

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg
              Ett tips till bara, och du har säkert redan tänkt på det..
              Du ser ut att ha använt dig av våtrumsplyfa/marinplyfa och det är gott och väl, men att lack- eller färgförsegla ändträet på plyfan skadar inte.
              I övrigt.. hatten av till en snygg lösning!
              Japp 15 mm formplyfa, jobbar med sådant så kan ta från jobbet tack och lov, kostar en slant dom där skivorna annars. Absolut det är med i planerna, var ivrig på att få dit grejerna bara

              Kommentera


              • #27
                Katjing!!!
                Du råkar inte bo i närheten och ha 20 kvm över?

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av tpettersson Visa inlägg
                  Katjing!!!
                  Du råkar inte bo i närheten och ha 20 kvm över?
                  Haha tyvärr, behöver själv ytterliggare 40 kvm och funderar på hur jag ska smöra in det för chefen

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                  26 svar
                  13 405 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Klant84
                  av Klant84
                   
                  Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                  15 svar
                  1 360 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Nila
                  av Nila
                   
                  Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                  2 svar
                  270 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                  34 svar
                  4 131 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                  2 svar
                  327 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Eino
                  av Eino
                   
                  Arbetar...
                  X