Kombinationsbåt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kombinationsbåt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kombinationsbåt?

    Jag har just nu en Askeladden 16, styrpulpet, och en Nextline 430 med rorkult. Askeladden är en utmärkt familjebåt men kass till vertikalt prickskytte. Nextlinen är utmärkt till vertikalt prickskytte men rätt kass som familjebåt.
    Vårt fiske är 90% vertikalt prickskytte.
    Det är både dyrt och bökigt att hålla reda på två båtar varför jag funderar på att sälja bägge två och köpa något som funkar till både och. Kraven är en stabil båt med främre vindruta, rorkult, någotsånär höga fribord för att hålla kvar barnbarnen i båten samt plats för fyra vuxna plus ett par-tre småbarn. Och helst inte större än 460.
    Finns det någon sådan båt?

  • #2
    Nei.
    (Og så må man skrive noe mer fordi FS ikke godtar korte svar.)
    Team Colibri

    Kommentera


    • #3
      Säljs din N430 till mig om du är intresserad av att sälja den. Du blir inte lycklig av att ha för många båtar som du inte har tid för. Sälj av båtarna för att frigöra tid och kraft till den båten du verkligen vill ha och använder. När man äger för många saker så förlorar man sin frihet och blir istället ägd av sina "ägodelar". Skicka PM vid intresse,
      Senast ändrad av Laxen2; 2019-04-16, 14:54.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inlägg
        Säljs din N430 till mig om du är intresserad av att sälja den. Du blir inte lycklig av att ha för många båtar som du inte har tid för. Sälj av båtarna för att frigöra tid och kraft till den båten du verkligen vill ha och använder. När man äger för många saker så förlorar man sin frihet och blir istället ägd av sina "ägodelar". Skicka PM vid intresse,
        Väldigt sanna ord. Jag noterar detta och återkommer om det blir aktuellt.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av andrho Visa inlägg
          Jag har just nu en Askeladden 16, styrpulpet, och en Nextline 430 med rorkult. Askeladden är en utmärkt familjebåt men kass till vertikalt prickskytte. Nextlinen är utmärkt till vertikalt prickskytte men rätt kass som familjebåt.
          Vårt fiske är 90% vertikalt prickskytte.
          Det är både dyrt och bökigt att hålla reda på två båtar varför jag funderar på att sälja bägge två och köpa något som funkar till både och. Kraven är en stabil båt med främre vindruta, rorkult, någotsånär höga fribord för att hålla kvar barnbarnen i båten samt plats för fyra vuxna plus ett par-tre småbarn. Och helst inte större än 460.
          Finns det någon sådan båt?
          Min 17-fots Askeladden var en sjösäker och helt suverän båt att fiska från både vid spinnfiske och trolling...
          Båten var helt öppen och hade ingen vindruta. V i var ofta ute hela familjen
          med två vuxna och fyra barn och fiskade i min Askeladden utanför Mörkö.....

          Massor av bilder på min gamla Askeladden hittar du här...http://www.trumman.com/fisketips.htm ...

          Old Firehand
          Leif Engström

          Senast ändrad av Old Firehand; 2019-04-16, 17:52.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
          26 svar
          13 524 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Klant84
          av Klant84
           
          Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
          20 svar
          1 962 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Amiala
          av Amiala
           
          Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
          2 svar
          280 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
          34 svar
          4 190 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
          2 svar
          343 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Eino
          av Eino
           
          Arbetar...
          X