Nytt kajak köp - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt kajak köp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Octopus Visa inlägg
    Nu är den nya kajaken införskaffad med lite tillbehör. Hade ett väldigt bra samtal med Felix på kayakstore och han tipsade mig om just denna Jackson Bite. Lite skeptisk i början men när jag kom på idéer ang förvaring, hållare och en provtur så tog jag chansen. Kan inget mer än säga att jag är svin nöjd! Nu saknas bara att inviga den med en fisk.
    Grattis, du kommer säkert ha mycket kul med kajaken!

    Just detta med förvaring är kansle den största utmaningen för kajakfiskare, särskilt för mig som har en luftkajak som egentligen inte har några stuvutrymmen alls.

    Det gäller att hitta lösningar dels för alla småprylar som kniv, sax, käftöppnare och kroklossartång, dels matsäck/termos, draglådor, ankare/drivankare, ekolod och reservkläder. Och allt detta ska vara inom bekvämt räckhåll i sittande ställning.

    Det tog mig hela förra året att hitta optimala lösningar. Jag tror det är lite bättre i en plastkajak, de har ju stuvutrymmen och bättre möjligheter att skruva fast hållare och annat. Du kommer ganska snabbt att hitta bra lösningar när du varit ute några gånger och fått några fiskar.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

      Ok! En kompis nere i Uppland har en sådan som både fiske o till sjöfågeljakt o paddlar runt i. Har brukar även har ena hunden med sig o han tycker att den är stabil o bra för det ändamålet som han anv. den till.
      Jag förstår! Tänkte prova på lite fågeljakt via kajaken också. Pratade med en herre för några dagar sedan som också paddlade en Bite. Han visade några foton där han satt ute på sjön tillsammans med sina två fullvuxna huskys. Rätt fascinerande att dem orkar så mycket vikt.

      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

      Grattis, du kommer säkert ha mycket kul med kajaken!

      Just detta med förvaring är kansle den största utmaningen för kajakfiskare, särskilt för mig som har en luftkajak som egentligen inte har några stuvutrymmen alls.

      Det gäller att hitta lösningar dels för alla småprylar som kniv, sax, käftöppnare och kroklossartång, dels matsäck/termos, draglådor, ankare/drivankare, ekolod och reservkläder. Och allt detta ska vara inom bekvämt räckhåll i sittande ställning.

      Det tog mig hela förra året att hitta optimala lösningar. Jag tror det är lite bättre i en plastkajak, de har ju stuvutrymmen och bättre möjligheter att skruva fast hållare och annat. Du kommer ganska snabbt att hitta bra lösningar när du varit ute några gånger och fått några fiskar.
      Oj! Ja en luftkajak var en utmaning. Det finns lite färdiga utrymmen så som termos OCH mugg hållare på varsin sida bredvid sätet. Efter sidorna har du plats för 4st betesboxar som är säkrade av spända linor. Lite skeptisk dock, skulle dem sitta kvar om olyckan är framme? Har tänkt bygga det typiska spöhållare av pvc rör som du för in i de befintliga hållarna bakom sätet. Men har väldigt svårt att hitta en försäljare med kryss och pris som inte får plånboken att ryka. Sen blir det den klassiska lådan baktill där jag tänkt förvara dragg och andra mindre tillbehör. Fästa en skena tvärsöver fötterna, tanken är att telefon/kamera och ekolod ska fästas på. Har dock inte kommit på ett bättre sätt att dra kablage, men jag tror jag kan borra igenom och försöka dra dem så långt att jag kan ha ett batteri under/bakom sätet på något vänster. Men det blir en annan historia senare.

      Men först tänkte jag bli varm i kläderna så jag vet hur han beter sig i alla olika väder.

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Octopus Visa inlägg

        Jag förstår! Tänkte prova på lite fågeljakt via kajaken också. Pratade med en herre för några dagar sedan som också paddlade en Bite. Han visade några foton där han satt ute på sjön tillsammans med sina två fullvuxna huskys. Rätt fascinerande att dem orkar så mycket vikt.

        .
        Haha! Huskys är ju inga små hundar precis o sedan husse också i kajaken. Då måste den nästan ha varit full.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #34
          Lånar tråden då jag går i samma tankar om att köpa kajak, har klämt och kännt på en jula kajak, men vill hellre lägga lite extra. Någon som provat Galaxy alboran vista? Kostar under 7000 kr, men verkar hålla bra kvalité. Tips på andra kajaker runt det priset?
          https://www.scan.galaxykayaks.eu/sv/...ran-vista.html

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
            Lånar tråden då jag går i samma tankar om att köpa kajak, har klämt och kännt på en jula kajak, men vill hellre lägga lite extra. Någon som provat Galaxy alboran vista? Kostar under 7000 kr, men verkar hålla bra kvalité. Tips på andra kajaker runt det priset?
            https://www.scan.galaxykayaks.eu/sv/...ran-vista.html
            den verkar ju slå Julas pro iallafall.
            Har du provsuttit?
            Sitsen är ju väldigt viktig, där har väl julas problem.
            fraktfritt men lite dyrare.

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

              den verkar ju slå Julas pro iallafall.
              Har du provsuttit?
              Sitsen är ju väldigt viktig, där har väl julas problem.
              fraktfritt men lite dyrare.
              Nae har inte provsuttit, galaxy kayaks verkar bara säljas i danmark. Försökte beställa en på hemsidan men dom kunde tydligen inte leverera hit..synd då man verkar få väldigt mycket kajak för pengarna.
              Har börjat snegla på feelfree lures 11.5 kajak istället, finns en affär bara 2 mil härifrån som säljer dem, så att man kan ta en provtur innan. men den kostar ju nästan dubbelt, 12.500 kr.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
              26 svar
              13 546 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Klant84
              av Klant84
               
              Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
              20 svar
              1 985 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Amiala
              av Amiala
               
              Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
              2 svar
              284 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
              34 svar
              4 210 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
              2 svar
              346 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Eino
              av Eino
               
              Arbetar...
              X