Kommer ny motor fungera på min båt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kommer ny motor fungera på min båt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • EvenSteven
    replied
    Vad tror du/ni viktmässigt? Det känns som att de nyare motorerna är tyngre än de gamla tvåtaktarna, såg att de jag har tittat på väger 165-173kg.

    Lämna en kommentar:


  • Edguy
    replied
    Bytte motor 2009. Dom fick min gamla så montage blev gratis. Din försäkringsfråga får du ställa till ditt försäkringsbloag. Ingen här vet dina villkor.
    Normalt ingår reglage, tank, trimmätare osv men inte styrning när man köper motor.

    Lämna en kommentar:


  • EvenSteven
    started a topic Kommer ny motor fungera på min båt?

    Kommer ny motor fungera på min båt?

    Hej,

    Jag har en Flipper 570 HT från vilken jag bedriver mitt fiske, stundtals används den till familjeutflykter och övernattning, på den sitter en Yamaha 70HK från 80-talet. Jag har länge gått och tänkt på att det skulle sitta fint med en ny/nyare motor, såväl för den egna tryggheten/ekonomin som för miljön. Frågan är ju bara huruvida det går att fästa vilken motor som helst på den så jag tänkte höra med er om ni har några tankar eller idéer kring detta.

    Nya 4-taktare verkar vara både större och tyngre, kommer akterspegeln klara det? Om jag skaffar en ny motor tänkte jag sikta på en Yamaha F80 eller F100, är det lätt att försäkra båten med denna motor?

    Övriga tankar kring montering/installation? Kommer jag behöva ny styrning (har teleflex idag)? Sköts själva monteringen av mig själv eller görs den i regel av marinan där man köper motorn?

    Tacksam för all hjälp.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 523 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 962 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
280 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 190 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
343 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X