bensinlukt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bensinlukt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • .art
    replied
    Stoppa dit en wunderbaum.

    Lämna en kommentar:


  • Julle68
    replied
    Använd ozonrengöring eller yocoair som Anticimex eller liksanerare använder.

    Lämna en kommentar:


  • jimmy85
    replied
    Kaffe är ju bra på o dra ut lukter oxå.

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Plast/glasfiber suger åt sig vätskor riktigt bra så det kan behövas längre tids vädring.

    En bekant körde fiskbil en gång i tiden... han erbjöd sig att köra ett flyttlass åt mig vilket jag först avböjde då jag inte ville att alla möblerna skulle dofta brax... han försäkrade att det inte skulle finnas spår av fiskdoft i skåpet på lastbilen. Jag var mycket skeptisk.

    Han lyckades och berättade att han använde bananlikörsextrakt, lite diskmedel och vanligt vatten. Det doftade inte chikita i skåpet heller... han påstod att just bananlikörsextrakt tar bort alla dofter, jag har dock inte testat själv även om det skulle behövas på toan ibland...

    Lämna en kommentar:


  • Sir Fish-a-lot
    replied
    Wunderbaum?

    Lämna en kommentar:


  • Laxen2
    replied
    Alkylatbensin stinker inte lika starkt som vanlig bensin/ fordonsbensin och biter sig inte fast i olika saker på samma sätt. Öppna en trycktank med vanlig fordonsbensin och man träffas direkt av ångorna, det händer inte med alkylatbensin. Hade han använt alkylat så hade jag inte haft detta problem. Det är ju aromaterna som luktar, inte sant?

    Min lösning är att vädra utrymmet med en värmefläkt omväxlat med att rengöra med medel som används för att rengöra förgasare, som rår på bensinrester.
    Senast ändrad av Laxen2; 2019-07-04, 12:44.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Jag håller med Jimmy85, alkylatbensin luktar nästan lika mycket som vanlig soppa. Stinker däremot mindre när den väl är förbränd, men det var inte det som var problemet, utan tankutrymmet som stinker i detta fallet.

    Lämna en kommentar:


  • Jester Burk II
    replied
    Alkylatbensin- och röklukten fastnar inte lika lätt i kläderna som den vanliga bensinlukten. Dessutom är den mycket mindre skadlig.

    Lämna en kommentar:


  • stahre87
    replied
    Ursprungligen postat av Laxen2 Visa inlägg
    Fordonsbensin är hemskt i båtsammanhang. Det ska bara användas i bilar som kan hantera det. Om den förre ägaren begripit det.
    Båt är ett fordon, men vad menar du med fordonsbensin? Har du en motor som går på rapsolja?

    Lämna en kommentar:


  • jimmy85
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg

    Akrylatbensin.

    Kommer inte ihåg om det luktar så värst annorlunda dock.
    Nä alkylatbensinen luktar en hel del den oxå.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 527 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 967 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
280 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 190 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
343 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X