Tips på 4-4,5m båt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på 4-4,5m båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hitills är uttern 430 med sido pulpet nått i stil vi söker en modell finns med stuvfack i mitt bettan och sen är det smarta hål på sidorna om bakbettan att sticka in årorna i.

    Någon som vet om mitten bettan är löstagbar och hur är skrovet på dessa?

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg

      Det var en bra kandidat det vi inte gillar med crescent och ryds är boxarna utan förvaring, antar att dom är fyllda med flytmedel?
      I mitten är de ingen förvaring men gott om utrymme både fram och bak för det, akterns låda är delad i två också. Stabil båt hur som helst.. kan vara värt att kika närmre på iaf.

      Kommentera


      • #13
        Crescent är en bra kandidat. Har själv haft en 432 med en 30Hk mariner på. Riktigt trevlig båt det där. Men flera crescent modeller har problem med röta i toft o durk... Lite surt. Min var helt ok dock trots att den var lite äldre (åttio - nittiotalare).
        Finns dock en modell av det skrovet som inte har något trä i sig alls. Jag kommer inte ihåg modellen bara. Men det finns folk här på fiskesnack som vet vilken.

        Lättdriven, relativt stabil och mycket fart för lite hk. Mer än trettio hk behövs ej. Driver man upp båten över trettio knop blir den lurig. Under 25 är den perfekt.

        Jag slinter runt på västkusten och lite olika insjöar. Mest kust dock. Båten är inget för en kuling mellen Marstrand och klädesholmen. Öppet vatten i hårt väder är den inte designad för.

        Jag skulle dock själv letat efter en båt som fyller dina kriterier och har självläns. Det har inte en Crescent från den tiden.
        __________________________________________________ _____________________________

        Covfefe

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg

          I mitten är de ingen förvaring men gott om utrymme både fram och bak för det, akterns låda är delad i två också. Stabil båt hur som helst.. kan vara värt att kika närmre på iaf.
          Jadå vi tackar för tipset.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av Dominator91 Visa inlägg
            Crescent är en bra kandidat. Har själv haft en 432 med en 30Hk mariner på. Riktigt trevlig båt det där. Men flera crescent modeller har problem med röta i toft o durk... Lite surt. Min var helt ok dock trots att den var lite äldre (åttio - nittiotalare).
            Finns dock en modell av det skrovet som inte har något trä i sig alls. Jag kommer inte ihåg modellen bara. Men det finns folk här på fiskesnack som vet vilken.

            Lättdriven, relativt stabil och mycket fart för lite hk. Mer än trettio hk behövs ej. Driver man upp båten över trettio knop blir den lurig. Under 25 är den perfekt.

            Jag slinter runt på västkusten och lite olika insjöar. Mest kust dock. Båten är inget för en kuling mellen Marstrand och klädesholmen. Öppet vatten i hårt väder är den inte designad för.

            Jag skulle dock själv letat efter en båt som fyller dina kriterier och har självläns. Det har inte en Crescent från den tiden.
            Tackar för bra info.

            Kommentera


            • #16
              Lagom höga kanter får det gärna vara när den kommer köras vid kusten/skärgården men inte i något värre väder.

              Jag är van med att åka farsans Rönnqvist 515 eller min egen Big Buster.

              Nu är det en lite mindre båt jag letar med mormor för lite fritids fiske, strandhugg och sånt när den gammla var för stor för henne att hantera på egenhand både att ro och köra så länge det inte blåser allt för mycket.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
              26 svar
              13 528 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Klant84
              av Klant84
               
              Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
              20 svar
              1 967 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Amiala
              av Amiala
               
              Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
              2 svar
              282 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
              34 svar
              4 190 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
              2 svar
              344 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Eino
              av Eino
               
              Arbetar...
              X