Bränslepump trasig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränslepump trasig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bränslepump trasig?

    Känns inte riktigt som en "fiske båts fråga" men har ingen lust att registrera mig på andra forum för något som ni säkert har svar på här.
    Är uppväxt med en liten 4hk motor som vi lyfte av båten efter varje pass pga stölder.. Så man stängde alltid luftningen, av gammal vana så har jag stängt luftningen på min bränsletank nu i sommar också.. Men nu förra veckan när det varit så varmt några dagar så har det blivit övertryck i slangen och soppa kom ut ur alla kopplingar. Slangen med pump är helt ny och nu efter att jag kör med öppen luftning hela tiden så läcker det fortfarande i kopplingarna vid blåsan. Har någon packning gått sönder så jag behöver köpa ny igen eller är det bara att klippa klämmorna och torka rent och sen sätta dit nya?

  • #2
    Undrar om du öppnat luftskruven tillräckligt mycket?
    3-4 varv typ.

    Kommentera


    • #3
      Jadå den är öppnad ordentligt.

      Kommentera


      • #4
        Skulle börja med att kapa ca 1cm slang på var sida om pumpen och klamra om och se om det löser problemet, det blev iaf bra på grannens båt med likartade symptom när jag gjorde det så en enkel och gratis åtgärd att börja med innan Du köper nytt.

        Kanske göra samma vid anslutningarna till motor och tank som steg 2, annars får det nog bli nytt.

        Kommentera


        • #5
          Jag tog lite tid på mig.. Men jag ringde tillslut dit jag köpt och frågade om råd. De var bara återförsäljare så hade egentligen ingen aning men de trodde mest på att det var klamrena som hade vidgat sig. Så jag gjorde som du skrev och klamrade om. Dock så tog jag alla klammer på en gång när jag ändå gjorde det. Men har inte hunnit koppla på slangen på båten och testat.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
          26 svar
          13 542 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Klant84
          av Klant84
           
          Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
          20 svar
          1 983 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Amiala
          av Amiala
           
          Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
          2 svar
          283 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
          34 svar
          4 202 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
          2 svar
          346 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Eino
          av Eino
           
          Arbetar...
          X