Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fundering på första båt och placering mälaren/ekoln och andra frågor

Collapse
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fundering på första båt och placering mälaren/ekoln och andra frågor

Hej!

Suget efter en fiskebåt blir allt större men det är väldigt många frågor som dyker upp så tänkte att jag ska kolla här om det finns någon som kan hjälpa till med att reda lite klarhet i tankarna.

Jag bor i Bålsta och vill ha båt i närheten, antingen en båt på trailer som är enkel att lägga i och ta upp på egenhand alternativt att jag har en båtplats men det kanske inte ens är ett alternativ om jag vill vara igång med båt till nästa sommar? Hur många års kötid tar det att få en båtplats i närheten är er erfarenhet?
    Jag har fiskat mycket från båt förut men då är det en eka med elmotor i mindre insjö vilket gör det svårare för mig att landa i vilken typ av båt man ska titta på.
    Frågan är också vad för båt jag ska ha och vilket vatten jag ska fiska i, geografiskt så är antingen mälaren eller ekoln mest intressant, men min maxbudget på ca 15 000kr för min första båt gör att jag har svårt att se att jag får en stabil fiskebåt att ha på mälaren för dom pengarna, stämmer det eller har jag fått det om bakfoten?

Andra tips eller tankar tas gärna emot!

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av The Loomis Man, 2007-03-13, 20:36
224 svar
63 114 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av btc_andersson, 2008-05-03, 03:52