Finval 505 Fishpro JS - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finval 505 Fishpro JS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Finval 505 Fishpro JS

    Vill dela med mig av mina upplevelser med min nya båt.
    Köpte den av Jonas Milton på Upplev.
    Själva båtköpet strulade lite med förseningar etc. Blev ca 1 1/2månad försenad.

    Men det är glömt, fy fan vilken båt (positivt uttryck)
    Den är kittad med en Yamaha 100hk och en Ulterra 80.
    Den går som en dröm i vattnet, har kört i både stilla vatten och i 20ms, och den klyver vågorna helt perfekt, slår inte det minsta eller upplevs stötig. Sjukt välbyggd båt. Och ulterran är en dröm likaså , står helt still i 20ms med ankringsläge.

    Hade ju en tracker superguide v16sc tidigare men den går inte att jämföra. Det är som natt och dag om man skulle jämföra.

    Var lite orolig i början att båten skulle vara tung att sjösätta och ta upp på egen hand, men den TK trailern var det sjukaste jag varit med om. Inga konstigheter alls att trailra i eller ur. Dubbelvev och riktigt bra utväxling. Jag blir inte ens trött av att veva upp båten.

    Jag valde även till delbart helkapell, och det ångrar jag inte det minsta. Så härligt att kunna köra trolling i ösregn med 6 paravaner och ha tak och sidorutor (öppet baktill)
    Att kunna landa fisk utan att bli blöt var riktigt Nice.

    Allt i båten är så välplanerat, om jag skulle få önska något ytterligare, hade det varit mer spöhållare (transport) finns plats för 6st. Hade varit nice att haft det dubbla. Samt lite större plats vid styrkonsol som det är nu får man "bara" plats med ett 12 lr 15" ekolod. Jag köpte ett Solix 12 gick från Lowrance till Humminbird, och känslan nu efter att ha lärt mig lodet hyfsat är att jag gjorde rätt val.
    Bifogade filer

  • #2
    Grattis till en snygg båt! Väldigt läcker och känns genomtänkt. I 20 m/s blir en stooor båt på land väldigt snabbt väldigt liten

    Kommentera


    • #3
      Riktigt kul att höra, har nyss kikat runt en hel del på båtar då man alltid är sugen på att skaffa något. De amerikanska båtarna blir ofta dyra i Sverige i förhållande till vad man får, och kikar man på diverse "factory tour" på framför allt glasfiber båtar så är det en hemsk upplevelse, de vet inte hur man bygger båtar.

      Är man oerfaren båtmänniska så tycker man garanterat att båten är bra då den fungerar, är osänkbar och en bra fiskeplattform, men har man väl testat en vettig båt som är bra byggd, har ett bra skrov och inte väger 200 kilo extra i onödan (pga feldimensionering) så märker man fort skillnad, kan ofta skala ner motorstorlek dessutom.

      Nu är jag inte vidare insatt i finval mer än ett par youtube klipp och ett visst köpsug, som sagt, kul att du berättar och jämför!

      Kommentera


      • #4
        Tjena!

        Hur tycker du båten varit nu när det gått en tid?

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 405 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        15 svar
        1 359 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Nila
        av Nila
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        270 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 130 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        327 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X