Scandica 400 alu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Scandica 400 alu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Scandica 400 alu

    hejsan , är intresserad av denna båt.ser fin ut.
    är det nån som har en eller har nån åsikt om den ?
    jämfört med kimple 400 eller linder 400 ?
    tänkt för fiske / 2 personer.

  • #2
    Hej, inte det svar du önskade men jag valde mellan dem och quintrex 435f det blev quintrex........
    ej båtnörd men den känns mer båt, finns ev beg q 390 på blocket ibland.

    sorry om jag ställde till det

    edit scandica hade jag fel om,, verkar betydligt mer båt än kimple och linder

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Pontiaccc Visa inlägg
      hejsan , är intresserad av denna båt.ser fin ut.
      är det nån som har en eller har nån åsikt om den ?
      jämfört med kimple 400 eller linder 400 ?
      tänkt för fiske / 2 personer.
      Pontiac var en fin amerikansk bil förr...
      Köper du en för liten båt av ett "uddamärke" då kommer du att ångra dig dubbelt...
      Köp en Buster eller Silver båt och välj gärna en som är lite större än du tänkt dig från början...

      Old Firehand
      Leif Engström

      https://www.buster.fi/sv?gclid=EAIaI...iAAEgKQ1_D_BwE

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Kommentera


      • #4
        Nu har jag en Linder 400 Sportsman med mittpulpet och för mitt ensamfiske har jag fått den näst intill perfekt. MEN skulle jag byta båt skulle det bli en Scandica 450 Alu. Varför? För att Lindern är en utmärkt gädd/abborräser - men till vertikalfiske är den usel. Den flyter högt och backar som en påse snus. Att prickskjuta är inte att tänka på... Vill du ha en stadig båt att stå och spinnfiska från (har själv byggt ett kastdäck där jag med mina 90 pannor kan stå ända ute vid relingen) välj Lindern... Vill du även ha en båt som du kan smyga in på ekon så är Skcandican ett självklart val!!!
        Skit fiske!
        Gösta

        Kommentera


        • #5
          Nu ska man inte döma hunden efter håren sägs det men jag måste faktiskt säga att de Scandica 450 Alu jag sett på mässor gett ett gediget intryck, kanske rent av snäppet över Qunitrex men nu var det ett tag sedan jag såg den senare...

          Även Scandica 400 ALU/ALU hybrid ser ut att vara kapabla och rymliga trots endast 400 cm längd, minst ett snäpp "större" än Linder 400 trots samma längd, ca +20 cm i bredd synes göra mycket:

          Click image for larger version  Name:	29351770_1867961239904789_2396226478720677835_o.jpg Views:	0 Size:	373,8 KB ID:	2526361
          Å duger inte den så har vi i andra änden av skalan denna snabbvertikalare:

          Click image for larger version  Name:	thumbs_V2090-Backtroller.jpg Views:	0 Size:	29,5 KB ID:	2526363
          Senast ändrad av anteman; 2019-11-08, 20:17.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Pontiaccc Visa inlägg
            hejsan , är intresserad av denna båt.ser fin ut.
            är det nån som har en eller har nån åsikt om den ?
            jämfört med kimple 400 eller linder 400 ?
            tänkt för fiske / 2 personer.
            Har själv en linder 400 och gillar den skarpt. Men scandica eller egentligen skylla som den heter ligger i en helt annan klass än Linder och quintrex. Polackerna är duktiga på att bygga båtar, det råder det inget tvivel om.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Har själv en linder 400 och gillar den skarpt. Men scandica eller egentligen skylla som den heter ligger i en helt annan klass än Linder och quintrex. Polackerna är duktiga på att bygga båtar, det råder det inget tvivel om.
              nja linder o quintrex är ej samma klass, quintrex är mycket mer båt,,, mot scandica kan jag ej uttala mig för den ser skitfin ut

              Kommentera


              • #8
                Tja tripp, trapp, trull då kanske... men jag vet inte om jag upplevt Quintrex som mer gedigna än en motsvarande Linder, möjligen bredare, annorlunda skrov men inte annars...

                Scandica SER UT att vara mer gedigen än dem, grövre liksom, feta, i mina ögon fina svetsfogar, som en del finnar... (ja båtar alltså..)

                Kommentera


                • #9
                  https://m.youtube.com/watch?v=P__iNFFcOM0
                  lägger in en youtubefilm där man går igenom båten .
                  ingen om har en sådan?
                  Är den ny på marknaden?

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Tja tripp, trapp, trull då kanske... men jag vet inte om jag upplevt Quintrex som mer gedigna än en motsvarande Linder, möjligen bredare, annorlunda skrov men inte annars...

                    Scandica SER UT att vara mer gedigen än dem, grövre liksom, feta, i mina ögon fina svetsfogar, som en del finnar... (ja båtar alltså..)
                    jag håller med om scandica, ser grym ut,, kollar ju lite eller drömmer om en uppgradering o då är det väl 450 som är intressantast.
                    men måste tjata lite om quintrex, inte samma tunna plåt som linder, men nu har jag 435f inte 390.
                    jag kan lätt stå på ena sidan o gunga, den är grymt stabil.
                    dock så går den väldigt högt, 25 knop o motvind så smäller det ordentligt i skrovet.
                    men som en ren insjöbåt för fiske med 2-3 man så ser jag ingen bättre.
                    den är perfekt för mitt fiske men drömmer ju om ratt och ett kapell och givet ännu mer yta

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 523 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    20 svar
                    1 962 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Amiala
                    av Amiala
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    280 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 190 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    343 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X