Linder 355 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 355

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Linder 355

    Funderar på en linder 355 på trailer med bensinmotor + elmotor för fiske i lungnare vatten .
    klarar båten 10 hk?
    är den stadig?
    tips på liten smidig trailer?
    nån som fiskar från 355 eller annan liten alubåt som har några tips/erfarenheter?
    vill ha ett litet o smidigt ekipage för 1-2 personer.............

  • #2
    Glömde en fråga :lång eller kort rigg på den ?
    vet att "400" finns med både lång o kort . (Olika årsmodeller)

    Kommentera


    • #3
      Enligt Linders hemsida så har den kort rigg. Båten kommer garanterat klara 10hk. Sett flera som har haft 15 på. Det är väl försäkringen som kan strula dock eftersom den bara är specad för 8.

      Kommentera


      • #4
        Har använt en 355.a i över 20 år för fiske och transport i innerskärgården och den funkar fint, jag är mest ensam så jag har bara en 5hk på och den planar enkelt med den även när vi är 2 så planar den men visst lite mera krut hade varit bra men jag vill kunna bära motorn då den inte kan sitta kvar och mer än 5 hk klarar iaf inte jag att bära men Du skulle ju ha den på trailer så visst kläm på en 10hk det är inga problem för båten men som sagt försäkringen kan strula.

        Den blir klart bekvämare att använda med trädurk i och går tystare samt enklare med packning, däremot att stå på tofterna som är så poppis numera ska Du glömma om Du inte gillar att bada återkommande ;-)

        Ska Du ha batteri till elis och annat tungt så placera det midskepps för bättre balans och planings egenskaper, stabiliteten är OK men det är en lätt båt som rör sig bara Du flyttar Dig lite så det får man leva med och skulle det bli hårt väder med vågor så får Du en plågsam resa då den slår grymt och stänker in rejält om Du inte anpassar farten till sjögången men det märker Du garanterat!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 405 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        15 svar
        1 360 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Nila
        av Nila
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        270 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 130 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        327 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X