Finns det fiskebåt med övernattningsmöjligheter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det fiskebåt med övernattningsmöjligheter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Old Firehand, Finval förefaller vara jäkligt fina i förhållande till pris... har du kollat? Sannolikt bättre relation där än Buster/Silver...? Att köpa båt från Ukraina lär nog stärka Ukrainas oberoende, inte Putins Ryssland...

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
      Det är en wa modell du ska titta på om du ska sova i båten och fortfarande ha en okej fiskebåt.. en sådan här Rocad har jag sovit många nätter i.

      https://www.rocadboats.info/rocad-606-wac
      Jepp kan bara hålla med och hade tänkt skriva samma sak men slapp då ;-)

      Förutom övernattningsbar så är den och övriga Rocad båtar de bästa sportfiskebåtar jag använt, hade just en 606WAC förut men då jag gav upp trollingen så bytte jag till lillasyster 560 SP och kan lova att sjösäkrare båtar finns inte i den storleksklassen och jo jag har testa de flesta fabrikat av de som nämns i tråden utom de öststats skrot som ibland kommer upp.

      Så slå till på en 606 WAC och Du har en trogen kamrat för många år framåt som även kan ta med familj och ev ungar eller glada kompisar på en skön tur ;-)

      Silver och Buster i alla ära men de får stordäng av Rocad alla dagar i veckan, något jag lärt mig vid praktisk jämförelse under många års skärgårdsfiske från div båtar.

      Kommentera


      • #23
        Det beror ju mycket på vilket fiske som bedrivs, wa-båt är säkert optimalt för trollingfiske i stora sjöar eller ytterskärgård medan de som spinnfiskar grunt inte är behjälpta av den typen av båt.

        Kommentera


        • #24
          Han ville ju kunna sova i båten, Tycker 606an funkar bra vid vanligt grunt spinnfiske med en terrova på, lite bökigare att gå runt "hytten" om man vill stå fram bra, annas är det som viken större båt som helst. man kan fiskeanpassa modellen om man vill.

          Kommentera


          • #25
            Det slutar lite vid om man vill kunna fiska eller sova, jag tycker min mittkonsoll är sjukt störande ibland, ska man spinnfiska effektivt från Wa-båt måste man verkligen gilla att sova

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av crille1980 Visa inlägg
              Hej! Jag letar efter en sportfiskebåt med övernattningsmöjligheter. Kravet är att man ska kunna ha elmotor på båten och en hyfsat bra yta att fiska från samt att 2 personer kan övernatta. Finns det tex någon bowrider där man kan sova under hamnkapellet eller liknande?

              Mvh

              Crippa
              Min fru och jag hade samma funderingar för 10 år sedan. Vi gjorde slag i saken och sålde våran Ryds 510 gts och köpte en 8 år gammal Galia wa 660. Det har vi aldrig ångrat.

              Mvh
              Johnny

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

                Jepp kan bara hålla med och hade tänkt skriva samma sak men slapp då ;-)

                Förutom övernattningsbar så är den och övriga Rocad båtar de bästa sportfiskebåtar jag använt, hade just en 606WAC förut men då jag gav upp trollingen så bytte jag till lillasyster 560 SP och kan lova att sjösäkrare båtar finns inte i den storleksklassen och jo jag har testa de flesta fabrikat av de som nämns i tråden utom de öststats skrot som ibland kommer upp.

                Så slå till på en 606 WAC och Du har en trogen kamrat för många år framåt som även kan ta med familj och ev ungar eller glada kompisar på en skön tur ;-)

                Silver och Buster i alla ära men de får stordäng av Rocad alla dagar i veckan, något jag lärt mig vid praktisk jämförelse under många års skärgårdsfiske från div båtar.

                Hej Bosse Rospigg;

                Rocac 606WAC är nog en drömbåt för de flesta av oss sportfiskare som blivit utkastade hemma och måste övernatta i båten..

                En av anledningarna till att jag köpte en Silver Hawk aluminiumbåt var att tidningen Båtnytt (Torbjörn Gustavsson) skrev att Silver Hawk var den sjösäkraste öppna båten i 5-metersklassen. Den uppfattningen kan jag hålla med om efter att ha fiskat i min Silver Hawk åren 1992 -1998 från Hanöbukten i söder till Kvalsundet i norr...

                Old Firehand
                Leif Engström

                Kommentera


                • #28
                  Men ts frågade fortfarande "Finns det fiskebåt med övernattningsmöjligheter?"
                  Typ Hej jag skulle behöva en husbil.. ja vad roligt, då rekomederar jag den här cabrioleten den är så jäkla bra, men du kan inte sova i den, men den är jäkligt bra;-)

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                    Men ts frågade fortfarande "Finns det fiskebåt med övernattningsmöjligheter?"
                    Typ Hej jag skulle behöva en husbil.. ja vad roligt, då rekomederar jag den här cabrioleten den är så jäkla bra, men du kan inte sova i den, men den är jäkligt bra;-)
                    Precis! Därför måste Finval vara ett ypperligt val. Byggd som fiskebåt och sen bara spänna upp ett tält så kan man övernatta. Rocard ser ut att vara en fantastisk båt. Men känns ju mer som trolling båt och familjebåt än som spinnfiskebåt.

                    Kommentera


                    • #30
                      För några år sedan fick jag en förfrågan på en båt i den här stilen. Kravet var att det skulle finnas ett kastdäck i fören, och längd kring 5 m.
                      Tog då fram ett förslag på en C-Ride 17 med kojplatser under kastdäcket.
                      Ingenting man vill rekommendera till någon med cellskräck. Det blir endast ca 60 cm i "takhöjd". Men bör funka om man inte är väldigt lång.
                      Det är även möjligt att klämma in en campingtoa i botten på konsolen. Ventiler "fönster" i skrovsidorna?

                      http://c-ride.se
                      http://www.facebook.com/crideboats
                      Senast ändrad av Newhill; 2020-02-23, 14:38.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      15 svar
                      1 360 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nila
                      av Nila
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      270 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 130 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      327 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X