HR 460 eller Linder 445 catch - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

HR 460 eller Linder 445 catch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Skulle skippa HR, hade en själv för nått år sen som köptes ny. Såldes efter någon månad då jag inte alls var nöjd med kvalitén, sjögången o förvaringen.
    En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av COOP Visa inlägg
      Skulle skippa HR, hade en själv för nått år sen som köptes ny. Såldes efter någon månad då jag inte alls var nöjd med kvalitén, sjögången o förvaringen.
      Hej COOP;
      Själv har jag en Buster Magnum sedan år 1998 och den är jag jättenöjd med...
      https://www.buster.fi/sv?gclid=EAIaI...SAAEgJuYfD_BwE

      Åren 1992 - 1998 hade frugan och jag en Silver Hawk. Den båten var både sjösäker och trevlig https://www.silverboats.fi/fi-se/batmodeller .... Tyvärr bytte jag Silver Hawken mot Buster Magnumen eftersom grannarna i Karlholm ofta ville åka ut med oss på sjön...

      https://www.google.se/search?q=leif+...TsQsAR6BAgKEAE

      Mitt personliga råd är att du lägger till Silver Hawk på din önskelista över valbara båtar.... https://www.silverboats.fi/fi-se/bat.../hawk-br-honda

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Senast ändrad av Old Firehand; 2020-03-22, 16:17.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av COOP Visa inlägg
        Skulle skippa HR, hade en själv för nått år sen som köptes ny. Såldes efter någon månad då jag inte alls var nöjd med kvalitén, sjögången o förvaringen.
        Bror min var nog nöjd med HR givet dess ringa längd... men vad för något bra har du bytt till som ev. tips till TS?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

          Bror min var nog nöjd med HR givet dess ringa längd... men vad för något bra har du bytt till som ev. tips till TS?
          Hade en silver hawk 540 efter HRen, bytte den mot en tracker proguide 175wt. Bytte sen den mot en tracker proteam txw175 som jag har idag. Ångrar än idag att jag gjorde mig av med silvern, så sjukt mycket båt för pengarna.
          En urusel fiskedag klår vilken bra arbetsdag som helst.

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av COOP Visa inlägg

            Hade en silver hawk 540 efter HRen, bytte den mot en tracker proguide 175wt. Bytte sen den mot en tracker proteam txw175 som jag har idag. Ångrar än idag att jag gjorde mig av med silvern, så sjukt mycket båt för pengarna.
            Alltså vi pratar om båtar på 4,5m. Du avråder och tycker sjögången är dålig. Sen nämner du båtar på en bra bit över 5m.
            En kompis hade en stålbåt på över 9 m och åtskilliga ton. Han skulle ju kunna säga så här. Silver går skitkasst i sjön. För i jämförelse så är de båtar du säger rangliga små ekor.
            Ge gärna exempel på en båt på max 4,6m och 30-50hk och i samma prisklass som är bättre.
            Arkip kanske har det bästa skrovet i den klassen men blir klart dyrare.

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

              Alltså vi pratar om båtar på 4,5m. Du avråder och tycker sjögången är dålig. Sen nämner du båtar på en bra bit över 5m.
              En kompis hade en stålbåt på över 9 m och åtskilliga ton. Han skulle ju kunna säga så här. Silver går skitkasst i sjön. För i jämförelse så är de båtar du säger rangliga små ekor.
              Ge gärna exempel på en båt på max 4,6m och 30-50hk och i samma prisklass som är bättre.
              Arkip kanske har det bästa skrovet i den klassen men blir klart dyrare.
              Nu avrådde han ju bla pga bristande kvalitet. Och de större båtarna som räknas upp är ju som svar på en direkt fråga.

              Jag kör en Pioner 15. Matchar fint storleksmässigt. Grymt stabil och tålig. Väldigt bra att fiska från eftersom flytelementen är som gjorda för att stå på. I princip okrossbar. Går stötigt i vågor och har en förmåga att suga fast i vågor i medvind med rätt läskiga snedskär som följd. Är man medveten om det är det ingen fara.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av COOP Visa inlägg

                Hade en silver hawk 540 efter HRen, bytte den mot en tracker proguide 175wt. Bytte sen den mot en tracker proteam txw175 som jag har idag. Ångrar än idag att jag gjorde mig av med silvern, så sjukt mycket båt för pengarna.
                Mitt personliga råd är att du lägger tillbaka din Silver Hawk på önskelistan igen över valbara båtar.... https://www.silverboats.fi/fi-se/bat.../hawk-br-honda

                Sjösäkrare båt än Silver Hawk i 5-metersklassen har jag aldrig fiskat i....

                Old Firehand
                Leif Engström

                http://www.trumman.com/fisketips.htm

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Cyaneus Visa inlägg

                  Nu avrådde han ju bla pga bristande kvalitet. Och de större båtarna som räknas upp är ju som svar på en direkt fråga.

                  Jag kör en Pioner 15. Matchar fint storleksmässigt. Grymt stabil och tålig. Väldigt bra att fiska från eftersom flytelementen är som gjorda för att stå på. I princip okrossbar. Går stötigt i vågor och har en förmåga att suga fast i vågor i medvind med rätt läskiga snedskär som följd. Är man medveten om det är det ingen fara.
                  Han avråder pga av bristande kvalitet, Sjöegenskaper och förvaring.
                  Möjligt att han fick ett måndags ex? Tycker de HR båtar jag åkt i haft väldigt hög kvalitet. Även sjöegenskaperna är riktigt bra för sin storlek.
                  Gnäller på bristande kvalité och kör tracker... absolut inget fel på Tracker men något extremt kvalitets intryck tycker jag inte de ger. Sen att de är riktigt fina fiskebåtar.
                  Eftersom trådskaparen frågar om HR 460 och Linder catch och inte Arkip som egentligen är mer lik i storlek HR så antar jag att priset bör hamna på ungefär 150000kr där både 460 och catch hamnar.
                  Dyrare och större båtar går då bort antar jag? Pioner som du tipsar om är säkert ett riktigt bra alt, även Micore 460 hamnar i samma klass och är inte tråkig den heller....

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                  26 svar
                  13 524 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Klant84
                  av Klant84
                   
                  Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                  20 svar
                  1 962 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Amiala
                  av Amiala
                   
                  Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                  2 svar
                  280 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Old Firehand  
                  Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                  34 svar
                  4 190 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                  2 svar
                  343 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Eino
                  av Eino
                   
                  Arbetar...
                  X