Buster S - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Nu måste bara komma till ett beslut... Dock svårt då det är mycket pengar å man får lite lätt ångest att det ska bli rätt

    Tänkte också att man kan tex köpa en e-tec 30 nån annanstans, men då förlorar man en hel del i paketrabatt som man får med Yamaha 25an.
    blir ca +15-17tkr
    Senast ändrad av Test005; 2020-05-05, 10:37.

    Kommentera


    • #12
      I Know the feeling. Sitter med en offert i handen på en Linder catch. Ena sidan av mig vill så gärna ha båten, den andra sidan försöker få mig att inse att det är för mkt pengar..

      Beslutångest har blivit min vardag efter offerten...

      Kommentera


      • #13
        ...Skönt att inte vara ensam i grubblerierna Det är ett lyxproblem

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Test005 Visa inlägg
          Nu måste bara komma till ett beslut... Dock svårt då det är mycket pengar å man får lite lätt ångest att det ska bli rätt

          Tänkte också att man kan tex köpa en e-tec 30 nån annanstans, men då förlorar man en hel del i paketrabatt som man får med Yamaha 25an.
          blir ca +15-17tkr
          Finns det ingen butik som erbjuder provkörning då? Finns det någon film med 25an? Tänkte om det går att kika hur det ser ut. Vill minnas det fanns någon film där de lägger i från en ramp och fräser iväg upp i plan?

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
            Köp båt och motor separat? Då finns det ju en mängd alternativ. Skulle jag gå på 30hk så känns inte Yamaha hetast i min bok då den är så tung (är väl en strypt 40hk?)
            Det är ju det som är hela vitsen med den. Har själv en Linder catch med mercury motsvarighet. 30hk command thrust. Mercury 3 cyl 40hk är det egentligen.
            Den är bara strypt på toppvarven så egentligen har du 40hk ända tills du varvar ut den. Växelhuset är rejält mycket större också.
            stod själv och valde mellan catch och Buster s med kastdäck och tog lite offerter.
            samtliga jag pratade med om Buster s tyckte jag skulle välja 30hk om man ska ha kastdäck och annan utrustning. En vanlig enkel rorkult båt så duger dock 25an bra.

            Kommentera


            • #16
              Jag köpte en med 25hk och kastdäck.
              Insjöfiske med korta transporter och så pass lätt vikt att jag kan lyfta in motorn i garaget under vintern avgjorde valet
              .
              Jag kommer ifrån en plasteka med 3hk så man är inte direkt van att vara fartblind.
              Ser fram emot sommarens fiske nu

              Kommentera


              • #17
                Skoj! Du får återkoppla hur det hela faller ut sen då. Har du inga planer eller behov att få ut den högsta tänkbara hastigheten så justerar du bara propeller så den matchar ditt ekipage väl.

                Kommentera


                • #18
                  Yes, tack för hjälpen.
                  Skriver i tråden hur det går med båten.

                  Kommentera


                  • #19
                    Tänkte ge en återkoppling hur det gick och samtidigt tacka för hjälp och råd med båtköpet.

                    Nu har jag varit ute 15-18h fiske så fått känna ordentligt på båten. Motorn har ca 4 driftstimmar och är inkörd enl. instruktionsboken.

                    Jag är riktigt nöjd med ekipaget. Båten är väldigt stabil i vattnet när man står och fiskar. Man kan gå omkring på kastdäcket fram och bak utan att påverka båtens stabilitet och båda fiskarna kan vara på samma sida vid håvning och avkrokning utan att det lutar för mycket.
                    Det finns väldigt bra med förvaringsutrymme i kastdäckets luckor och jag har försett dem med plastbackar.
                    Skrovet är också väldigt tyst och slammrar inte i vågor. Känns 'tight' och rejält byggt.

                    Även för en ovan båtägare är trailningen enkel. Båtens akter flyter väldigt lätt, så går bra att komma ned på flacka ramper och jag drar den med min klena framhjulsdrivna VW Caddy 1.4L.

                    25hk Motorn var jag orolig att det skulle vara gränsfall svag men det är helt lugnt. Båten hoppar snabbt upp på plan och maxfart är 22kn. Drar av på varven och cruisar i 20kn och det är fullt tillräckligt för mig.

                    Test gjort i lugnt väder. två pers ombord på tot 190kg + kläder beteshinkar spön halv soppatank startbatteri ekolod och z-baitfäste.
                    Saknar: frontmotor och frontmotorbatteri.

                    Slutsats är att jag är jättenöjd och tycker båten blev ett bra köp. Ganska mitt i prick vad jag ville ha för gäddspinn och gösvertikal för två pers.

                    En nackdel jag hittat är att Yamaha 25gwhl har spärren för att vicka upp motorn till grundvattenläge sitter jättedåligt till. Spärren är bökig att komma åt när man har motorn upptippad.

                    Kommentera


                    • #20

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 541 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 982 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 200 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X