Linder 445 Max funderingar och lösningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 445 Max funderingar och lösningar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Linder 445 Max funderingar och lösningar

    Hej,

    har för lite mer än en månad sedan uppgraderat mig till en Linder 445 Max med 30hk Merc, frontmonterad elmotor och ekolod/plotter.

    märker nu när jag har denna på trailer att elmotorn gungar och slår väldigt när man kör på vägarna.. även sist när jag var ute på sjön så blåste det upp och med upphissad elmotor så slog den ändå ganska bra i fästet.

    använder ni avlastare till elmotorn så ni kan låsa fast den bätttre med typ :https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...hoCmqEQAvD_BwE
    eller hur gör ni? känns vanskligt att låta den slå så som den gör.

    är inne på att bygga ett eget fäste av div aluminiumrör och profiler som jag har liggande.

    fråga, är det så att jag helt enkelt kan bygga ett fäste som jag monterar i grabbräcket och sedan till elmotorns skaft, dessa är inte i vertikal position mot varandra så "hållaren" skulle vara i nån typisch 45 graders vinkel.. hoppas ni fattar.
    eller ska jag köpa mig en sådan som jag länkade till ovan istället?
    inte kostnaden som är problemet utan just att jag har materialet till att göra en egen.

    fråga 2, är det någon som gett sig på att ta bort sitsen på den främre toften i en 445 max? där är ju inget stuvutrymme där men man kanske kunde tillverka en egen? är det så att det ligger flytmaterial i den kanske?
    där sitter som ett "lock" på den som är nitat och skruvat så egentligen borde det inte vara några pix att öppna den för att ta en titt vad som finns där i.

    hade varit guld om man kunde göra ett fack för batteriet till frontmotorn åtminstone så får man bort den från golvet där jag har det nu.

    akterspegelsavlastare, ni som trailar båt, använder ni sådana eller ni litar på att grejerna håller?

    nu var det nog allt för stunden.

    Mattiaz

  • #2
    45 graders vinkel borde väl funka, Elesa, Wiberger med fler har många olika fästen och rörkopplingar med och utan låsbara leder som kan vara lämpliga. Googla stabilizer+trolling motor så dyker flera inspirationsbilder upp
    Click image for larger version  Name:	Screenshot_20200519-234650_Chrome.jpg Views:	0 Size:	965,0 KB ID:	2548936
    Senast ändrad av anteman; 2020-05-19, 23:17.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
    26 svar
    13 523 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Klant84
    av Klant84
     
    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
    20 svar
    1 962 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Amiala
    av Amiala
     
    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
    2 svar
    280 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Old Firehand  
    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
    34 svar
    4 190 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sundström76  
    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
    2 svar
    343 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Eino
    av Eino
     
    Arbetar...
    X