Kimple Catch 430 Funderingar och lösningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kimple Catch 430 Funderingar och lösningar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Kimple Catch 430 Funderingar och lösningar

    Hejsan!
    Jag har skaffat mig en Kimple Catch 430.

    https://image3.marktplatznet.de/bs/0...00597331_2.jpg

    Nu har jag skaffat en Motorguide Xi3 och Lowrance Reveal 9 tum och har lite funderingar. Någon kanske har en liknande båt och kan komma med förslag/bilder?

    1. Hur bör jag placera skärmen till ekolodet? Ett alternativ är att skruva det direkt i sitsen till höger om rorkulten, men jag antar att man kommer få sitta och kolla "bakåt" då samtidigt som man kör vilket kanske blir jobbigt i längden. Ett annat alternativ är att skruva fast det i relingen. Tyvärr finns det inga skenor för snabbmontering i relingen, så isf får man borra i den vilket jag inte är så sugen på.

    2. Bör jag tänka på något speciellt när jag fäster givaren till ekolodet i akterspegeln? Jag tänker mig att bränslemotorn borde bli ivägen för sidescan, men det kanske fungerar ändå?
    Jag tänkte använda ett fäste som man inte behöver borra fast.
    https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...-no-drill.html

    3. Hur bör man placera batteriet till elmotorn? Jag har köpt ett Biltema AGM-batteri på 25 kg. Bäst hade kanske varit att placera det i mitten inuti toftluckan, men jag är osäker på om stuvfacket där håller för den vikten? Är det någon som har en likadan båt och har provat att placera förbruknings/startbatteri i toftluckorna?

    4. Hur ska jag fästa skivan i fören som snabbfästet till elmotorn ska sitta i? Min ide är att kapa till en tjock aluminiumplåt som jag lägger ovanpå relingen. Därefter borrar jag genom aluminiumplåten och relingen och fäster samman detta med helicoil-gängor. Tror ni det kommer att fungera eller bör plåten svetsas fast?

    Kom gärna med andra förslag/lösningar på förbättringar man kan göra på denna typ av båt



Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 515 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 957 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
279 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 186 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
341 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X