Crestliner eller Alumacraft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crestliner eller Alumacraft

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • anteman
    replied
    Jag är mkt nöjd med min 165 T och gillar sidospöfacket, känns lättåtkomligt och rymmer mycket. Sedan har den ett mkt stort utrymme direkt till höger om förarstolen som också det rymmer en massa. I golvfacken har jag en stor hopfällbar håv, förvarar några betessboxar och mina 4 trollingspöhållare ligger där under transport.

    Jag har monterat mina två gel-batterier precis under det främre stolsfästet, ryms precis och ger bra vikt i fram om man kör själv. Köper man ett LiPo4 batteri så bör man lätt få plats med det där.

    Men svårt att bedöma om en båt är bättre än den andra rent interiör/lay-outmässigt om man bara har prövat den ena sedan kan den saken, vilken interiör/lay-out som är bäst, delvis bero på smak och vilken typ av fiske man primärt ägnar sig åt.

    Crestlinern fanns inte när jag köpte och jag kollade in "min" båt på mässan innan jag slog till - jämför de två IRL innan du slår till!

    Lämna en kommentar:


  • rhugosson
    replied
    Ja så är de , finns dock förvaring i aluman med.. crestlinern är väl ca 10papp dyrare

    Lämna en kommentar:


  • Test005
    replied
    Planlösningen i Crestlinern samt 9ft spöfack i golvet... ser sjukt praktisk ut.

    Lämna en kommentar:


  • rhugosson
    started a topic Crestliner eller Alumacraft

    Crestliner eller Alumacraft

    Tjena!!

    Dax för ny båt, väljer mellan Crestliner Discovery 1650 tl eller alumacraft escape 165 tiller.
    båda i vinyl...
    För eller nackdelar med båtarna?
    Crestlinern blir med Suzuki 50 eller Alumacraft med Honda 50 eller Mercury 50

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 542 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
20 svar
1 982 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Amiala
av Amiala
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
283 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 201 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
346 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X