Crestliner eller Alumacraft - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crestliner eller Alumacraft

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Crestliner eller Alumacraft

    Tjena!!

    Dax för ny båt, väljer mellan Crestliner Discovery 1650 tl eller alumacraft escape 165 tiller.
    båda i vinyl...
    För eller nackdelar med båtarna?
    Crestlinern blir med Suzuki 50 eller Alumacraft med Honda 50 eller Mercury 50

  • #2
    Planlösningen i Crestlinern samt 9ft spöfack i golvet... ser sjukt praktisk ut.

    Kommentera


    • #3
      Ja så är de , finns dock förvaring i aluman med.. crestlinern är väl ca 10papp dyrare

      Kommentera


      • #4
        Jag är mkt nöjd med min 165 T och gillar sidospöfacket, känns lättåtkomligt och rymmer mycket. Sedan har den ett mkt stort utrymme direkt till höger om förarstolen som också det rymmer en massa. I golvfacken har jag en stor hopfällbar håv, förvarar några betessboxar och mina 4 trollingspöhållare ligger där under transport.

        Jag har monterat mina två gel-batterier precis under det främre stolsfästet, ryms precis och ger bra vikt i fram om man kör själv. Köper man ett LiPo4 batteri så bör man lätt få plats med det där.

        Men svårt att bedöma om en båt är bättre än den andra rent interiör/lay-outmässigt om man bara har prövat den ena sedan kan den saken, vilken interiör/lay-out som är bäst, delvis bero på smak och vilken typ av fiske man primärt ägnar sig åt.

        Crestlinern fanns inte när jag köpte och jag kollade in "min" båt på mässan innan jag slog till - jämför de två IRL innan du slår till!

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av rhugosson Visa inlägg
          Tjena!!

          Dax för ny båt, väljer mellan Crestliner Discovery 1650 tl eller alumacraft escape 165 tiller.
          båda i vinyl...
          För eller nackdelar med båtarna?
          Crestlinern blir med Suzuki 50 eller Alumacraft med Honda 50 eller Mercury 50

          Halloj.

          Jag fick min Crestliner discovery 1650 med suzuki 50Hk big tiller i våras och är väldigt nöjd,går fint i lite högre sjö och klyver vågor bra utan så mycket stänk in i båten,den är lite ”stampig” vid högre fart i vågor då den är rätt flatbottnad baköver (bra för stabilliteten dock när man går runt i båten) gör 27 knop med 2 pers ombord plus utrustning,har faktiskt inget att reta mig på eller anmärka,rekommenderas.

          Kommentera


          • #6
            Vilken man än köper så
            blir man nog väldigt nöjd!!

            Kommentera


            • #7
              blev det något båtköp? nyfiken

              Kommentera


              • #8
                Joda de blir ett köp men velar vilken av modellerna ,. Känns som dem är rätt snarlika .. sen vet jag inte i kvalitetssynpunkt vilken som är bäst? Mycket pengar så man vill ju bli nöjd! Räknar väl egentligen inte med att köpa någon innan året slut . Dock vill jag ha en båt till våren!

                Kommentera


                • #9
                  Jag går med i båtköpartankar, fick tips av Old Firehand att kolla in Silver Hawk. Fastnade lite för Silver Fox , men dom väger lite mycket. Har med tittat på Alumacraft 165 sc / tiller. Väger mindre (borde kunna ha en sådan på obromsad trailer) . Men så är det de där med nitar... Jag läste för ett tag sen att gamla Buster båtar hade problem med att nitarna började läcka. Men det kanske inte är nått problem på Alumacraft? Annars verkar ju Crestliner med ha väldigt fina båtar. Jävla djungel det här hehe

                  mvh Zagrag

                  Kommentera


                  • #10
                    Köpte en 165:a tiller 2016 därför att åtminstone förr och vid den tidpunkten hade Alumacraft ett markant bättre rykte än den svetsade Trackern... ägnar inte nitarna en tanke så här långt. Hur det är nu med rykte och reell kvalitet vet jag inte men alla tre ser ju fina ut, googla USA-sidor och kolla upp båtarna irl.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 405 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    15 svar
                    1 359 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nila
                    av Nila
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    269 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 130 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    327 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X