Alu-durk, hur funkar det? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Alu-durk, hur funkar det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Dominator91
    replied
    De där varma, riktigt varma, dagarna blir ju min båt som en bastu invändigt. Det bränns tom på relingen och överallt där man kommer åt om man har badbyxor på sig.

    Grunnade lite grand på det och satte sedan in en en handdusch i båten med rejäl kapacitet(havsvatten). Bra för fiskrens och enkelt att kyla ned båten om man har en massa kids med sig tex. Kaffe och annat dret tar man direkt så det inte fastnar.

    Lämna en kommentar:


  • johasp20
    replied
    Jag kan verkligen se fördelarna med alu-durk ur det funktionella perspektivet.

    Har nu en trädurk på min buster som pga att jag använder den från tidig till sen säsong verkligen fått bekänna färg. Den är genomrutten på sina ställen och vissa skruva ser ut att börja släppa.

    Trädurk kommer vara nogo på nästa båten och kanske alu är bra val för vårt klimat och hur jag använder båten.

    Lämna en kommentar:


  • Dominator91
    replied
    Det har varit några sådana otroligt varma dagar då man funderat över aluminium som material.. Min båt är dock hel alu. Det kan verkligen bli varmt på durken då man varit ute i stekande sol och utan några skyddande moln.

    Totalt sett har det bara hänt ett par gånger under tre år så det är verkligen bara ett smärre problem som inträffar väldigt sällan. Fördelarna överväger bigtime för mig då det verkligen är nästan i princip underhållsfritt, bara spola av - klart.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Temperaturen är inget problem, min båt har klassiskt knottrig durkplåt som inte är så bekväm att gå barfota på plus att jag popnitat fast aluminiumbitar över kabeldragningar som man inte vill slå tårna i.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
    Barfota och durkplåt, nja. Man får ha flipflops vid badturerna.
    Om det inte är för kallt för barfota, som det ibland kan vara även på sommaren tidigt på morgonen så är det absolut inga problem.
    Men visst så kan alu kännas lite kallare än plast. Svensk sommar är dock inga problem. Då måste tempen passerat 30 grader med råge möjligtvis..

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Det er en grunn til at alle fiskebåter fra varme land har teppe eller vinyl på alle overflater. : ) Det blir varmt uten. Men så kan man spørre seg hvor ofte det egentlig er et problem.... Jeg har båter med og uten, og ja man må ha noe på føttene noen dager hver sommer uten. Er det et problem? Jeg har aldri sett på det som et reelt problem. Men med det sagt så er det nyyydelig å stå barføtt på vinyl eller teppe, men jeg hadde ikke latt det avgjøre mitt båtvalg.

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Barfota och durkplåt, nja. Man får ha flipflops vid badturerna.

    Lämna en kommentar:


  • engqvist
    replied
    Jag har inte haft några problem med aludurk. Gick barfota på det hela sommaren.

    Lämna en kommentar:


  • johasp20
    started a topic Alu-durk, hur funkar det?

    Alu-durk, hur funkar det?

    Ni som har durk i aluminium eller annan metall, hur funkar det?

    Tänker i synnerhet på svinvarma sommardagar då båten ofta till familj och bad snarare än fiske, eller kalla höstdagar då man äntligen får ha båten för sig själv.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
26 svar
13 395 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Klant84
av Klant84
 
Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
15 svar
1 358 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Nila
av Nila
 
Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
2 svar
269 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
34 svar
4 130 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
2 svar
327 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Eino
av Eino
 
Arbetar...
X