Fiske- och sovbåt (500.000 kr) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske- och sovbåt (500.000 kr)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske- och sovbåt (500.000 kr)

    Hej!

    Har letat i ett par år nu men inte hittat den optimala båten. Jag vill fiska och således ha en öppen båt, men frun vill kunna gå ner med barnen/sova i båten. Går detta att kombinera, finns det en modell som passar hela familjen? Alltså en med ruff för 2 + 2 personer men fortfarande inte för stor och klumpig för fiske.

    Om jag fick välja så skulle jag vilja ha en Yamarin Cross (typ 57, 62, 64) men den är ju helt öppen så när som på kapell. Budget ca. 500.000 kr.

    Tacksam för tips!

  • #2
    Det blir alltid en kompromiss.. men kolla på rocad 606 wac och 706. Det är bra båtar.

    Kommentera


    • #3
      Båtar med en enkel ruff är inte alls bekväma att sova i, ta med ett tält och gå iland eller sov på vandrarhem är mitt tips. Då kan du satsa på fiskebåt fullt ut.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
        Det blir alltid en kompromiss.. men kolla på rocad 606 wac och 706. Det är bra båtar.
        Du har Ditt svar här, bättre båtar för den kombon finns inte på marknaden och med en kvalitet och sjöegenskaper i en klass för sig, detta sagt med 17 års erfarenhet av Rocad/Rival båtarna bla just 606WAC.

        Kommentera


        • #5
          Jag vet inte var du fiskar men om det är ytterskärgården skulle jag satsa på denna.

          https://www.blocket.se/annons/stockh...axlar/93238151

          Farsan o jag kollade på en ny sådan för några år sedan. Jävligt gedigen båt. Amerikanska båtar får mycket skit på svenska forum men det är för att folk bara köper bayliners och andra budgetgrejer. På amerikanska östkusten görs nog de vackraste och bästa sportfiskebåtarna.

          Meeeen, nu till det negativa. Ej trailerbar, tror den sticker 90 cm djupt.. Priset ny var rätt saftigt men det finns nog prutmån på denna.

          Kommentera


          • #6
            En WAC är nog bästa kompromissen om man vill att familjen ska kunna ta skydd o ligga å surfa i kajutan eller sova nån enstaka natt... men knappast 4, max 3, i alla fall i den Galeon 630 jag känner lite bättre...

            Kanske en DC kan funka också typ Ryds 628 DC... mer familjebåt än fiske men sov två i fram och två i bak under kapellet och passage mitt i vindrutan gör att man kan fiska både i för och akter. Att båten lockar även andra till socialt båtliv är nog ett plus på familjekontot när tiden är knapp... sen om de ändå inte gillart' så kan man byta till en Alumacraft... ma o leta nybegagnat!
            Senast ändrad av anteman; 2020-12-30, 02:45.

            Kommentera


            • #7
              Tack för svar allihop! Ska spana in de där båtarna, men det är som ni säger - en svår kompromiss!

              Kommer att fiska i Stockholms skärgård, glömde skriva det.

              Kommentera


              • #8
                Hade jag haft den budgeten hade jag oxå tittat på Rocad. Verkar ha bra andrahandsvärde.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                26 svar
                13 395 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Klant84
                av Klant84
                 
                Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                15 svar
                1 358 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Nila
                av Nila
                 
                Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                2 svar
                269 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Old Firehand  
                Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                34 svar
                4 130 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                2 svar
                327 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Eino
                av Eino
                 
                Arbetar...
                X