Svage Gear E-rider 330 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svage Gear E-rider 330

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Svage Gear E-rider 330

    Hej

    Jag är på god väg att inhandla denna uppblåsbara kajak och undrar om någon har några erfarenheter av denna att dela med sig av?

    Jag bor i lägenhet och kör en mindre bil och behöver därför ha något uppblåsbart. Jag tycker denna verkar intressant eftersom jag gärna vill hänga på en 2,5hk motor. Skulle helst vilja ha något jag kan stå och fiska i och det är det som gör mig lite tveksam till denna. Någon som kan lämna ett omdöme?

    Tar även tacksamt emot förslag på andra alternativ!


    Savage Gear E-Rider Kayak 330cm - bra priser och snabba leveranser

  • #2
    Har ibga erfarenheter av kajaken själv. Men söker man på den på youtube är där en jäkla massa. Och inte bara från SG själva.. Verkar va en hel del utomlands som kör med den.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Har ibga erfarenheter av kajaken själv. Men söker man på den på youtube är där en jäkla massa. Och inte bara från SG själva.. Verkar va en hel del utomlands som kör med den.
      Ja jag har tittat på varenda video men tycker inte där finns någon bra engelskspråkig review. Många polska och franska men bara en engelsk (som inte är SG) och det är en un-boxing snarare än en review.

      Kommentera


      • #4
        På så vis.
        Ingen av videosen som har subtitles?
        Har själv kollat på en. Verkar trevlig.

        Om nu inte en sådan kan göra jobbet åt dig kanske det finns någon delbar kajak som passar ditt behov?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
          På så vis.
          Ingen av videosen som har subtitles?
          Har själv kollat på en. Verkar trevlig.

          Om nu inte en sådan kan göra jobbet åt dig kanske det finns någon delbar kajak som passar ditt behov?
          Jag ska testa om det finns subtitles, bra idé

          Jo alltså jag tror den kan göra jobbet men jag är nyfiken/orolig över hur det är att stå upp och fiska i den. Jag tänker att om det inte är så nice att stå i den så kanske man får överväga en vanlig kajak och fiska sittandes istället. Om det blir sittfiske ändå så tror jag inte E-ridern är speciellt bekväm.



          Kommentera


          • #6
            Finns ju high rider då. Ingen möjlighet till motor på den dock.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av FFS_Baits Visa inlägg

              Jag ska testa om det finns subtitles, bra idé

              Jo alltså jag tror den kan göra jobbet men jag är nyfiken/orolig över hur det är att stå upp och fiska i den. Jag tänker att om det inte är så nice att stå i den så kanske man får överväga en vanlig kajak och fiska sittandes istället. Om det blir sittfiske ändå så tror jag inte E-ridern är speciellt bekväm.


              Det borde inte vara så svårt att fixa till pontoner som stabiliserar.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av FFS_Baits Visa inlägg
                Hej

                Jag är på god väg att inhandla denna uppblåsbara kajak och undrar om någon har några erfarenheter av denna att dela med sig av?

                Jag bor i lägenhet och kör en mindre bil och behöver därför ha något uppblåsbart. Jag tycker denna verkar intressant eftersom jag gärna vill hänga på en 2,5hk motor. Skulle helst vilja ha något jag kan stå och fiska i och det är det som gör mig lite tveksam till denna. Någon som kan lämna ett omdöme?

                Tar även tacksamt emot förslag på andra alternativ!

                Tjena,

                Går i samma tankar, plöjt youtube etc.
                Verkar hyfsat stabil i lugna vatten, dock tveksam till hur stabilt och bekvämt man sitter/står i lite mer strömt vatten och blåst.

                Tänker primärt elmotor. Lite oklart vilka möjligheter det finns att montera spöhållare (High Rider har exempelvis möjlighet till montering på ryggstödet i stolen), Deeper-arm etc. Undrar också hur den beter sig med en kajakankare.
                Tycker det är svårt att bedöma kajaken helt enbart på bild/video.

                Har du köpt? Isåfall vilka tankar har du?

                Hälsningar

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg

                  Tjena,

                  Går i samma tankar, plöjt youtube etc.
                  Verkar hyfsat stabil i lugna vatten, dock tveksam till hur stabilt och bekvämt man sitter/står i lite mer strömt vatten och blåst.

                  Tänker primärt elmotor. Lite oklart vilka möjligheter det finns att montera spöhållare (High Rider har exempelvis möjlighet till montering på ryggstödet i stolen), Deeper-arm etc. Undrar också hur den beter sig med en kajakankare.
                  Tycker det är svårt att bedöma kajaken helt enbart på bild/video.

                  Har du köpt? Isåfall vilka tankar har du?

                  Hälsningar
                  Hej!

                  Nej jag har inte köpt än. Velar fortfarande mellan en e-rider och en high-rider

                  Kommentera


                  • #10
                    Vad är anledningen till försäljning, motsvarade inte förväntningarna?

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                    26 svar
                    13 541 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Klant84
                    av Klant84
                     
                    Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                    20 svar
                    1 982 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Amiala
                    av Amiala
                     
                    Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                    2 svar
                    283 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Old Firehand  
                    Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                    34 svar
                    4 200 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                    2 svar
                    346 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Eino
                    av Eino
                     
                    Arbetar...
                    X