Förslag på manuell länspump önskas - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på manuell länspump önskas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Förslag på manuell länspump önskas

    Ser att det finns olika modeller. Dock har jag min farbrors erfarenhet i bakhuve. Den han hade gillade han inte. Den pumpade ut på drag. Man är ju svagare så. Dubbelverkande kanske inte finns.
    Har en Örnvik vid en skogsjö långt avsides. Kan dock inte lämna en pump vid båten då den garanterat blir stulen då. Sjön ligger nämligen väldigt nära för grannkommunen. Har hört från en annan som hade båt där. Han kunde inte lämna den olåst med årorna i då den låg aldrig på sin plats när han ville ut. Fick gå runt sjön och leta. Olåst utan åror gick dock bra.

    Därför bör det vara en portabel pump som man kan ha i ryggsäcken. Alternativt en jag kan skruva fast i båten. Dock finns det väl en risk att den fryser sönder på vårvintern när snön fryser och smälter i omgångar.

    Såg att biltema har denna
    https://www.biltema.se/bat/pumpar/la...hoCBdEQAvD_BwE
    Men pga örnvik så behövs en slang på bägge ändar.

  • #2
    Öskar eller hink? Lätt att bära och funkar alltid!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
      Ser att det finns olika modeller. Dock har jag min farbrors erfarenhet i bakhuve. Den han hade gillade han inte. Den pumpade ut på drag. Man är ju svagare så. Dubbelverkande kanske inte finns.
      Har en Örnvik vid en skogsjö långt avsides. Kan dock inte lämna en pump vid båten då den garanterat blir stulen då. Sjön ligger nämligen väldigt nära för grannkommunen. Har hört från en annan som hade båt där. Han kunde inte lämna den olåst med årorna i då den låg aldrig på sin plats när han ville ut. Fick gå runt sjön och leta. Olåst utan åror gick dock bra.

      Därför bör det vara en portabel pump som man kan ha i ryggsäcken. Alternativt en jag kan skruva fast i båten. Dock finns det väl en risk att den fryser sönder på vårvintern när snön fryser och smälter i omgångar.

      Såg att biltema har denna
      https://www.biltema.se/bat/pumpar/la...hoCBdEQAvD_BwE
      Men pga örnvik så behövs en slang på bägge ändar.
      Hej Husbehovsfiskarn;

      WATSKI har en helt OK manuell länspump.. Se här..https://www.watski.se/billig-lanspum...yABEgIb8PD_BwE ...
      Old Firehand
      Leif Engström


      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av esoxlucius666 Visa inlägg
        Öskar eller hink? Lätt att bära och funkar alltid!
        Örnvik har en dubbelbotten som även fylls med vatten. Sen är uppsamlingshålet under sittbrädan. Väldigt irriterande konstruktion på dessa båtar. Flera områden man kan fylla med vatten för att göra båten tyngre. Har läst en del som köpt båtar som var full med cement för extra tyngd.

        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

        Hej Husbehovsfiskarn;

        WATSKI har en helt OK manuell länspump.. Se här..https://www.watski.se/billig-lanspum...yABEgIb8PD_BwE ...
        Old Firehand
        Leif Engström

        Har du testat den?
        Den ser dock så pass liten ut att man kan montera den under sittbrädan.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg

          Örnvik har en dubbelbotten som även fylls med vatten. Sen är uppsamlingshålet under sittbrädan. Väldigt irriterande konstruktion på dessa båtar. Flera områden man kan fylla med vatten för att göra båten tyngre. Har läst en del som köpt båtar som var full med cement för extra tyngd.



          Har du testat den?
          Den ser dock så pass liten ut att man kan montera den under sittbrädan.
          ----------------------------------------------------

          Nej, det har jag inte!
          Själv äger jag en Buster Magnum med dubbla länspumpar varav en automatisk och en manuell.. Båda pumparna är fabriksmonterade av tillverkaren i Finland...
          Med vänlig fiskehälsning,
          Old Firehand
          Leif Engström

          https://www.buster.fi/sv/modeller/bu...=&accessories=


          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
          26 svar
          13 541 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Klant84
          av Klant84
           
          Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
          20 svar
          1 982 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Amiala
          av Amiala
           
          Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
          2 svar
          283 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Old Firehand  
          Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
          34 svar
          4 200 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
          2 svar
          346 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Eino
          av Eino
           
          Arbetar...
          X