Behöver tips på båt, 4,5 - 5,5 meter - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver tips på båt, 4,5 - 5,5 meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Silver hawk 520 cc eller single side console med gärna 90hk är inte dumt alternativ. Stabil båt som går bra i sjön.

    Kommentera


    • #32
      Med risk för att svära i kyrkan men jag tycker Askeladden Freestyle/Invader är en bra kompromiss om man talar fiske och familj i samma mening

      De infällda borden är perfa. Det ena har jag" moddat" om till ett rensbord. Stabil båt med självläns = lätt att rengöra durken.
      Har "moddat" ankarutrymmet bak till en "sump" men även plats för ankaret. Rejält med utrymmen och tar 3 stora fiskare utan att det blir trångt men även 5 pers för sol och bad.
      Är man 2 och det gungar lite är det perfekt att stå vid de främre stolarna då funkar rutan som höga "fribord"
      Lätt att ta upp på trailer (575 kg - har dock en elvinch). Vill man sitta ned eller stå upp funkar båda.
      Med "Bimini top" så kan man fiska när det regnar utan att man blir "begränsad".
      Vid små vågor går det alldeles utmärkt att stå framme vid fören.

      Kommentera


      • #33
        Jag har en äldre Yamarin 46SC som jag använder för fiske och familjeutflykter i Mälaren med teakgolv och en teakplatta i fören. Teakplattan i fören var perfekt när jag monterade den frontmonterade elmotorn och teakgolvet är skönt att gå på. Att teakgolvet blir lite fläckigt av fiskblod får man leva med.....

        Tar sjön väldigt bra för att vara en så liten båt så är den är väldigt stabil. Blåser det mer än 6 sekundmeter på de större fjärdarna håller jag mig dock därifrån. Med en 50 Hk motor gör den ca 25 knop med två i båten.

        Även om jag är väldigt nöjd med båten så skulle jag utan tvekan välja en Ockelbo B16 eller B18 om jag skulle välja båt idag.







        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
        26 svar
        13 524 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Klant84
        av Klant84
         
        Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
        20 svar
        1 962 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Amiala
        av Amiala
         
        Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
        2 svar
        280 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Old Firehand  
        Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
        34 svar
        4 190 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
        2 svar
        343 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Eino
        av Eino
         
        Arbetar...
        X