Bästa båten för mig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa båten för mig?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ums såg också riktigt intressant ut! Inte sett några priser än, men ska kolla vidare... Spännande med en sportfiskebåt med ALU istället för matta.

Kommentera

Nu har jag ägnat lediga stunder i helgen åt att titta, tycker ums båtar verkar på pappret vara bättre grejer än starweld, priset är aningens högre med likvärdiga motorer.

Ska ta in lite offerter från Mojos också, så ska vi se vart det bär av... Ska ner och provköra en Linder Arkip 460 också här nu denna eller nästa vecka, så får jag känna och klämma på en sån ordentligt. Ändå många därute som är nöjd med en sån... Och det blir ju väldans mycket billigare...

Kommentera

Jag rekommenderar att du kikar på en Vboats Fish 50, större än 46:an som är deras storsäljare, fungerar säkerligen att ha till både spinn och trolling (man har en tendens att ändra inriktning under åren man avbetalar båten, talar av egen erfarenhet här och det är den jag har ögonen som verkar vara en av de bättre kompromisserna..alltid kompromiss med båtar finns ingen som är bäst på allt)

Jag äger en Crestliner själv, dock rorkult så jag har massivt utrymme och perfekt vertikalbåt! Men till trolling och yttre skärgården går den bra men det är inte optimalt om man kör ensam! Sugen på en modell större med DC

Vid fysisk check av de tillverkare som ställde ut vid sista båtmässan innan pandemin så var vboats (volzhanka) i mitt tycke redigast byggd (svetsar, dränering, generell robusthet etc)

Priset är också väldigt konkurrenskraftigt om inte överlägset, brukar vara samma typ av båt med 10-20hk större motor för samma peng!

Av egen erfarenhet så kan man snöa in på saker som stuvutrymmen och spöfack etc, sen när man äger båten så gör i alla fall jag som så att jag har all skit framme oavsett då jag ska fiska och inte ta fram och lägga tillbaka saker och ting i massa fack! Har inte haft spön i mitt spöfack en enda gång tror jag på 800+ timmars användande..men nog fan satt jag och jämförde maxlängder på spöfack innan jag väl köpte! Trots att det var av 0 betydelse i slutändan =)

Visst, det är lämpligt att ha jackor, håv och annat nerstoppat givetvis och det har även jag men sådana typ av stuvfack har i regel de flesta båtar nu!

Jag själv är inte imponerad av Linder alls, tror inte den hamnar på min topp 25 ens när jag sett den i verkligheten! Men vi tycker alla olika!

UMS verkar robustare, har dock för lite koll på dom för att ge input där!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av The Loomis Man, 2007-03-13, 20:36
        229 svar
        68 537 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Brink, 2007-12-10, 09:29