Bästa båten för mig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa båten för mig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag tog bort mina inlägg för TS vill ha en ganska nätt, lätthanterlig, smidig fiskebåt för 2-5 fiskare och hela storfamiljen och den kan få vara dryga 6 meter å då är jag "lost"... :-) Lycka till i båtjakten!

    Kommentera


    • #12
      Anteman , jag är fullt medveten om att jag egentligen önskar mig två båtar... Eller rättare sagt, jag är rädd för att båten jag egentligen ser ett behov av, en Buster XL eller Ockelbo 18 etc är för stor för de mindre insjöar jag tycker om att fiska i.

      Frågan blir ju då, hur blir det att transportera hela familjen i en Arkip 460, Buster L, Ockelbo 16... Min gissning är då att båten kommer vara perfekt för mig själv och mina fiskekompisar, men för liten när jag vill ta med 3-4 vuxna och 3 barn.

      Det klassiska att vilja äta kakan och ha den kvar

      Kommentera


      • #13
        Anteman är rutinerad så hans inlägg är baserade på erfarenhet. Bör lyssnas på. Men vi har alla olika ingångsvinkel på allt,

        Jag är seglare och som sådan extremt oerfaren av motorbåtar. Men jag vill ju aldrig bli begränsad av båten där jag är sas,,,, Och mitt hemma vatten är utanför kustnära öar.

        Tror faktiskt att inom något år så blir min hemma adress just på en segelbåt! Är pensionär...... Snart.

        Men man kan inte få allt i ett paket sas. Min jämrans Ockelbo B18 Al har tills idag nästan kostat mig omkring 380.000Sek....

        Är jag dum i huvudet..........
        __________________________________________________ _____________________________

        Covfefe

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Zoux Visa inlägg
          Anteman , jag är fullt medveten om att jag egentligen önskar mig två båtar... Eller rättare sagt, jag är rädd för att båten jag egentligen ser ett behov av, en Buster XL eller Ockelbo 18 etc är för stor för de mindre insjöar jag tycker om att fiska i.

          Frågan blir ju då, hur blir det att transportera hela familjen i en Arkip 460, Buster L, Ockelbo 16... Min gissning är då att båten kommer vara perfekt för mig själv och mina fiskekompisar, men för liten när jag vill ta med 3-4 vuxna och 3 barn.

          Det klassiska att vilja äta kakan och ha den kvar
          Förstår men pratar du båt från 4,60 jag föreslår något runt 4,5-5,0 och du säger att de kommer till korta i vissa avssenden jämfört med drygt 6 meter båt så står jag förundrat handfallen...

          Som om nån frågade om WV Golf eller upp till Sharan, nån föreslår Passat och får höra att den är trång...
          Senast ändrad av anteman; 2021-09-10, 22:49.

          Kommentera


          • #15
            Anteman, jag gick in på mojoboats hemsida igår och kikade, såg att det fanns t.ex en Ranger som faktiskt hade 6st stolplatser. Så jag har dragit iväg ett email till dem med mina önskemål, får se vad de föreslår

            Kommentera


            • #16
              Båten du söker finns inte som anteman konstaterat, har själv dilemmat men har fiskestorlek och gör bara korta turer till en badö med familjen 2vuxna fyra barn , ska du åka hela familjen plus mor o farföräldrar och ha möjlighet att fiska blir det en jäkligt stor båt som blir otroligt klumpig om ni ska traila och fiska 2-3 pers annars

              Kommentera


              • #17
                Spontant så kom jag att tänka på Starweld Fusion 16 DC om du vill ha mycket sittplatser med ryggstöd.
                borde väl ligga rätt lagom i storlek för dig också?

                Kommentera


                • #18
                  Ranger verkar gedigna, helt aluminium så jag kollade 2016-2017 på en 1682 men priset gjorde att en Escape 165 fick duga.

                  Som Sundström är inne på... mycket fiske, lite storfamilj, överväg en fiskeanpassad båt, om tvärtom så kanske en XL... iaf om jag var i köptagen. Om 50/50? Tja... de e den som betalar som ska leva och trivas med den, lycka till!

                  Kommentera


                  • #19
                    UMS har båtar som har fällbart sol/kastdäck, kan vara tillbehör. Dom är helt i aluminium.
                    StefanR

                    Kommentera


                    • #20
                      Starweld ser rätt vettig ut, många sittplatser och liten nog att trailas ned i mindre sjöar. Ganska vettig prisbild också, gissar att det mesta Mojoboats kommer erbjuda är högre pris på.

                      Men aldrig hört talas om märket innan...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 514 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      279 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 186 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X