Bästa båten för mig? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa båten för mig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ums såg också riktigt intressant ut! Inte sett några priser än, men ska kolla vidare... Spännande med en sportfiskebåt med ALU istället för matta.

    Kommentera


    • #22
      Nu har jag ägnat lediga stunder i helgen åt att titta, tycker ums båtar verkar på pappret vara bättre grejer än starweld, priset är aningens högre med likvärdiga motorer.

      Ska ta in lite offerter från Mojos också, så ska vi se vart det bär av... Ska ner och provköra en Linder Arkip 460 också här nu denna eller nästa vecka, så får jag känna och klämma på en sån ordentligt. Ändå många därute som är nöjd med en sån... Och det blir ju väldans mycket billigare...

      Kommentera


      • #23
        Jag rekommenderar att du kikar på en Vboats Fish 50, större än 46:an som är deras storsäljare, fungerar säkerligen att ha till både spinn och trolling (man har en tendens att ändra inriktning under åren man avbetalar båten, talar av egen erfarenhet här och det är den jag har ögonen som verkar vara en av de bättre kompromisserna..alltid kompromiss med båtar finns ingen som är bäst på allt)

        Jag äger en Crestliner själv, dock rorkult så jag har massivt utrymme och perfekt vertikalbåt! Men till trolling och yttre skärgården går den bra men det är inte optimalt om man kör ensam! Sugen på en modell större med DC

        Vid fysisk check av de tillverkare som ställde ut vid sista båtmässan innan pandemin så var vboats (volzhanka) i mitt tycke redigast byggd (svetsar, dränering, generell robusthet etc)

        Priset är också väldigt konkurrenskraftigt om inte överlägset, brukar vara samma typ av båt med 10-20hk större motor för samma peng!

        Av egen erfarenhet så kan man snöa in på saker som stuvutrymmen och spöfack etc, sen när man äger båten så gör i alla fall jag som så att jag har all skit framme oavsett då jag ska fiska och inte ta fram och lägga tillbaka saker och ting i massa fack! Har inte haft spön i mitt spöfack en enda gång tror jag på 800+ timmars användande..men nog fan satt jag och jämförde maxlängder på spöfack innan jag väl köpte! Trots att det var av 0 betydelse i slutändan =)

        Visst, det är lämpligt att ha jackor, håv och annat nerstoppat givetvis och det har även jag men sådana typ av stuvfack har i regel de flesta båtar nu!

        Jag själv är inte imponerad av Linder alls, tror inte den hamnar på min topp 25 ens när jag sett den i verkligheten! Men vi tycker alla olika!

        UMS verkar robustare, har dock för lite koll på dom för att ge input där!

        Kommentera


        • #24
          Samtalet om att köpa ny båt har gått varm här hemma, frugan bromsar jag gasar. Men för att behålla husfriden så lutar det åt att det inte blir något extravagant just nu i livet. Försöker leta på nätet efter den mest stabila fiskeplattformen jag kan hitta, verkar som att jag får satsa på det kommande åren i första hand. Budgeten som är godkänd just nu är kraftigt nedbantad mot det jag initialt tänkt mig.

          Verkar finnas många bra glasfiberskrov som är stabila tillbilliga penningar, men jag tror jag vill ha ett aluskrov ialf.

          Sett att det finns gamla skrov, typ Trifoil, Flipper osv, med trimaranskrov som ska vara sjukt stabila, för en spottstyver. Men gjordes några aluminiumskrov på den tiden, kan man hitta ett sjukt bra skrov att fiska från för 10-20.000?

          Kommentera


          • #25
            Ja, höstens diskussion mynnade ut i att jag skulle vänta till våren med att köpa något. Nu är våren här snart

            Efter hårda förhandlingar med frun här hemma så har jag nu en budget på 100k att handla båt för, prio får helt enkelt bli att hitta en bra båt för mig och mina fisketurer.

            Snöat in mig på att jag vill ha ett aluminum skrov. Jag har redan en 80 trailer obromsad. Så helst nått som den kan lasta.

            Vad ska jag satsa på för den pengen? Ge mig era bästa tips, kanske rent av en annons länk till Facebook eller blocket.

            Nu ska det handlas båt!
            Senast ändrad av Zoux; 2022-03-19, 21:03.

            Kommentera


            • #26
              Skall potten på 100K även räcka till motorn?

              Kommentera


              • #27
                Hallå Honk! Stämmer 100k ska täcka allt, ju mer desto bättre. Men grundläggande är ju båt skrov med motor.

                Kommentera


                • #28
                  https://www.blocket.se/annons/soderm..._30hk/99894550

                  Kommentera


                  • #29
                    Villespinn91! Den där har jag kikat på, men jag tror jag vill satsa på en CATCH om jag ska välja Linder 445. Såvida ingen kan ge mig ett argument som säger att denna är bättre?

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Zoux Visa inlägg
                      Villespinn91! Den där har jag kikat på, men jag tror jag vill satsa på en CATCH om jag ska välja Linder 445. Såvida ingen kan ge mig ett argument som säger att denna är bättre?
                      catch är ju dyrare tyvärr? Att du missade för en vecka sedan en arkip 460 för lite över 100 000.. lägg 100k i handpenning och låna resten?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 543 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 985 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      283 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 210 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      346 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X