Linder 445 Max - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 445 Max

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Linder 445 Max

    Hej jag har en Linder 445 max 2019 årsmodell.

    Jag har funderat på att köpa en elmotor men vet inte vilken som är bra till Båten, eller hur jag ska göra för att få ditt den. Ska bara ha den till Ankra och korta distanser. Helst under 10 tusen.

    Jag skulle också gärna ha lite tips på billiga spö hållare som man sätter på relingen.
    Gärna andra tips också angående min båt.

    Tack på Förhand!

  • #2
    Ursprungligen postat av Bolsnas Visa inlägg
    Hej jag har en Linder 445 max 2019 årsmodell.

    Jag har funderat på att köpa en elmotor men vet inte vilken som är bra till Båten, eller hur jag ska göra för att få ditt den. Ska bara ha den till Ankra och korta distanser. Helst under 10 tusen.

    Jag skulle också gärna ha lite tips på billiga spö hållare som man sätter på relingen.
    Gärna andra tips också angående min båt.

    Tack på Förhand!
    Antar att du har stuvfacket längst fram på din båt. Utmärkt att fästa elmotorn på.
    Angående elmotor? Har ju kommit några billiga GPS motorer. Hur de är kan jag inte svara på. Kör själv motorguide xi3 på min catch. Grymt bra motor. Men kostar lite över 10000 dock. Men värd pengarna. Väldigt exakt ankring.

    Kommentera


    • #3
      Spöhållare kan du köpa 10pack på olssons eller om det va på dogger för lite över 1000kr. Billiga bra och betydligt billigare än lmp..

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

        Antar att du har stuvfacket längst fram på din båt. Utmärkt att fästa elmotorn på.
        Angående elmotor? Har ju kommit några billiga GPS motorer. Hur de är kan jag inte svara på. Kör själv motorguide xi3 på min catch. Grymt bra motor. Men kostar lite över 10000 dock. Men värd pengarna. Väldigt exakt ankring.
        Har du något tips om batteri behöver man fler och isåfall vilket. Vår ska man ha batteriet isåfall.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Bolsnas Visa inlägg

          Har du något tips om batteri behöver man fler och isåfall vilket. Vår ska man ha batteriet isåfall.
          I min gamla sportsman 400 hade jag bara ett stort 115 batteri som jag körde bensinmotorn, ekolodet och elmotorn på. Funkade klockrent. I min catch har jag ett startbatteri till bensinmotorn som ekolodet är kopplat på och sen ett 115 agm batteri till elmotorn.
          I 400 hade jag batteriet i mitttoften. I min catch så är startbatteriet i bakre toften jämte bensintanken och elmotor batteriet i luckan på kastdäcket.

          Kommentera


          • #6
            Här har du flera tips om batterier och lämplig kapacitet givet användning.https://www.fiskesnack.com/forum/fis...3%A5den/page14

            Finns nog några flera trådar på FS om Linder 445 och derivat men svårt att söka här, pröva att googla med "+fiskesnack " i sökfältet.

            Kommentera


            • #7
              Angående elmotor så kan jag rekommendera senaste versionen av haswings motorer (version 1.05) de funkar helt perfekt både för trollning och ankring. Jag vart positivt överraskad!

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
              26 svar
              13 543 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Klant84
              av Klant84
               
              Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
              20 svar
              1 985 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Amiala
              av Amiala
               
              Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
              2 svar
              283 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Old Firehand  
              Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
              34 svar
              4 210 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
              2 svar
              346 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Eino
              av Eino
               
              Arbetar...
              X