Linder 400 tråden - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 400 tråden

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    grabbräcken

    Ursprungligen postat av Krokko Visa inlägg
    Funderar på att montera grabbräcke på min Linder i vår, bättre och smidigare för spöhållare och dessutom skönt att ta stöd emot blåsiga dagar. Nu har jag ju redan skruvat fast spöhållare på relingens insida, vilket kommer att resultera i fula hål om hållarna tas bort. Någon som har ett bra fösrlag på hur dessa kan täppas igen på snyggast sätt? Popnit är ju ett alternativ.
    jag kommer även att göra om fästet för ekolodsgivaren, har nu en plywood skiva i aktern som sitter fast i två bultar med vingmuttrar, kallt och bökigt att få dit under kylslagna förhållanden, funderar på en variant som fanns länkad på Pscatus hemsida, en "dörrstopper" som kan fällas upp/ner, såg smutt ut.
    Här kommer min lösning på 2007års modell. Det är rostfria räcken med gänga i botten. Var noga när du mäter upp längden till centrum på hålet innan du borrar i båten. Jag har en bricka på ca 20x20mm i durkalu som bricka. Räckena finns att köpa av byggplast & båtprylar. Jag är supernöjd
    Bifogade filer

    Kommentera


    • #32
      Den nya modellen har stuvutrymmen i sitsarna samt pulpeten på sidan, blir mer yta över då. Har den gammla modellen och är mycket nöjd, förutom att det känns som om den blir trängre för varje år som går. Det bästa är att den är så lätt och traila och grymt snål på soppa. yamaha 15hk 4-t.

      Största nakdelen är att den är för lätt för att gå bra i lite grövre sjö, stutsar fasligt mycket...
      Gädda & Jäger
      www.gaddajager.se

      Kommentera


      • #33
        Flera bilder

        När jag ändå är på gång kan ni få se andra sidan med nya sidopulpeten och grabbräcken med min elektronikistallation. Funkar fint med nya Honda 15.
        T-Tench
        Bifogade filer

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Toptench Visa inlägg
          När jag ändå är på gång kan ni få se andra sidan med nya sidopulpeten och grabbräcken med min elektronikistallation. Funkar fint med nya Honda 15.
          T-Tench
          Snyggt Toptench!
          Ska hämta min båt 27:e april, satans sugen Är det en varvräknare där? Vad kostar varvräknare och hastighetsmätare? Var köpte du dina grabbräcken?
          _______________________________________
          De morgenstond heeft goud in de mond

          Kommentera


          • #35
            Hej
            Även jag är nyfiken på bra beskrivningar av tillverkning och montering av elmotorfäste.

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Mink!
              Måste bara fråga. e sugen på en linder 400 sportsman inom några år. men om man köper en med mittmonterad styrpulpet, kan man ändå sitta på mittoften och ro bra?! eller blir det helt för trångt? vill kunna ro när jag flötestrollar, men ända ha en mittmonterad pulpet.
              Det fungerar inte, iaf inte på min. Inte om man vill ro med kraftiga tag iaf. Det funkar ju att ro, men inte på ett bekvämt sätt eller längre sträckor.

              Framtidsprojekt är att fundera på att flytta fram årtullarna lite för att underlätta. Dock kmr jag nog använda elmotorn mestadels, men det är ju helt klart en fördel att kunna ro i vissa lägen.
              sigpic

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Mink!
                hmm tack flode. men om man har sidomonterad. vill dock helst inte ha det.
                Inte en aning, men kan inte tänka mig att det skulle vara ivägen. Däremot när man skall spinnfiska kan den nog vara rätt irriterande?
                sigpic

                Kommentera


                • #38
                  På min linder har jag sidopulpet, vilket jag inte sre som någon nackdel.

                  Man sitter i mitten ändå när man kör, man behöver ju inte hålla ratten "tio i två" direkt.

                  Den fungerar utmärkt att ro med och den har dubbla årtullar så man kan sitta både på mitt- och främre bänken.

                  När det gäller att pulpeten är i vägen vid fiske så är det ju bara att ta upp fisken på andra sidan.
                  Ola

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                    På min linder har jag sidopulpet, vilket jag inte sre som någon nackdel.

                    Man sitter i mitten ändå när man kör, man behöver ju inte hålla ratten "tio i två" direkt.

                    Den fungerar utmärkt att ro med och den har dubbla årtullar så man kan sitta både på mitt- och främre bänken.

                    När det gäller att pulpeten är i vägen vid fiske så är det ju bara att ta upp fisken på andra sidan.
                    Tänkte mera på att när man skall kasta och står utmed andra sidan och använder korta spön hamnar ju betet mitt i pulpeten?

                    Jag kan ju tycker det är riktigt gött att kunna hålla i ratten ordentligt och få lite vindskydd när man drar fram i lite halvhög sjö io 20knop.
                    sigpic

                    Kommentera


                    • #40
                      blya

                      nån som har nått bra tips på hur man lätt kan blya eller tynga ner fören??

                      har nämligen en 25hk motor på min å ja ha int våga köra båten ensam än får den reser ganska fint när man är två i den...
                      I'd rather push a ford, then driva a BMW!!!!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Masken78, 2018-03-18, 17:48
                      26 svar
                      13 527 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Klant84
                      av Klant84
                       
                      Startad av Kavlingedude, 2021-09-12, 17:59
                      20 svar
                      1 967 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Amiala
                      av Amiala
                       
                      Startad av Marcus182, 2022-10-04, 14:49
                      2 svar
                      280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Startad av Reekie, 2022-12-05, 20:14
                      34 svar
                      4 190 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Mastoman, 2023-03-11, 11:40
                      2 svar
                      343 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Eino
                      av Eino
                       
                      Arbetar...
                      X