Buster X, Lx eller Vboats 46? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster X, Lx eller Vboats 46?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Amiala
    replied
    Ursprungligen postat av nivv Visa inlägg

Blev det någon båt? Vad är skillnaden på X och LX? De verkar ha samma konfiguration för sittplatserna.
    Det blev en Starweld 1600 DC.

Riktigt nöjd, oerhört bra med flip up soffa bak så man både har ett kastdäck vid fiske och säten för familjen när man är ute. Dynor till kastdäck från gör det också trevligt när vi är ute med barnen. Går bra i stökigt väder.
    Låg till relingen vid kastdäck fram vilket gör mig lite stressad när 5-åringen härjar, klar fördel Buster där kan jag tänka. Likaså har vi ngn enstaka gång saknat kapell ute på sjön, också en fördel Buster.

Men jag har svårt att se att Buster Lx eller X hade varit en bättre fiskebåt för mina ändamål.

Lämna en kommentar:

• nivv
    replied
    Ursprungligen postat av Amiala Visa inlägg
    Tack för input allihop!

Ingen som har erfarenhet från Buster Lx och möjligtvis X?
    Blev det någon båt? Vad är skillnaden på X och LX? De verkar ha samma konfiguration för sittplatserna.

Lämna en kommentar:

• Amiala
    replied
    Tack för input allihop!

Ingen som har erfarenhet från Buster Lx och möjligtvis X?

Lämna en kommentar:

• Cosmoz 08
    replied
    Grymt nöjd med våran Vboat visserligen en X3, utav dom bustrar jag har provat, M,L & XL i diverse olika årsmodeller hade jag valt vboat.
    Dom är rejält byggda, går bra i sjö, bra med utrymmen, bättre anpassade för fiske.

Är fisket prio då hade jag valt vboat, men oavsett vad du väljer så är det 3 bra tillverkare av båtar försöka titta på dom så känner du själv vad som passar dig bäst.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Bra John A, nu ser jag att de båtar jag kommenterade ovan var fel, det var Finval jag kollat på, även UMS verkar intressanta och av nämnda skäl ngt månne att överväga före Vboats..

Lämna en kommentar:

• John A
    replied
    Har själv en Yamarin Cross 49. Hyfsat bra kompromiss mellan familjebåt och fiskekärra (men blir snabbt för liten för familjen, har tre barn... men funkar bra för fiske för 2-3 pers.

Att betänka vad gäller V-boats/Volzhanka är att det är ett ryskt bolag. Har själv tittat på dem och varit sugen men blivit rätt tveksam till en sådan efter den 24 Februari. Oavsett vad man har för moraliska betänkligheter eller inte kring att köpa saker från det landet ser jag en hyfsat hög risk kring vad gäller med support och reservdelar om det skulle behövas framgent och i förlängningen andrahandsvärdet. Men jag kan ju ha fel.

Om båten ska vara primärt till fiske tycker jag som inte har en alubåt utan en med aluskrov och plastinsida att en buster med ren alu är bättre. Plastinredningen är trevlig med ungarna men lite bökigt att behöva ta mer hänsyn när man fiskar:

SKulle i så fall kolla på buster eller varför inte UMS eller Finval.

Lämna en kommentar:

• sjögurkan
    replied
    Har en UMS585. Fick vid båttest bedömningen ukrainsk stridsvagn - men obs i positiv mening. (Det epitetet smakar illa idag men) båten är välgjord på alla sätt, bra med utrymmen och perfekt gång. Fick också otroligt bra support direkt ifrån Ukraina. (De skickade ny stege gratis när kompis krossat den när han körde av båten ifrån vagnen). Båtar kan finnas på lager i Gborg men annars undrar man förstås över leveransmöjligheten? (100 hk räcker.) De mindre modellerna bör väl vara lika välgjorda.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ja nu var det några år sedan jag närstuderade en Vboats men jag blev positivt överraskad. Förvaring med dränerade kärl har väl knappast Buster och hur är prisskillnaden, skiljer det en hundring så är det knappast samma affär.
    Sen funderar jag på, efter en snabb koll på bilder, om inte Vboats är mer fiskeanpsssad med bl a kastdäck utan att pruta mkt på familjerymd i bak?
    Senast ändrad av anteman; 2022-06-09, 19:58.

Lämna en kommentar:

• Amiala
    replied
    Ursprungligen postat av OjaOnej Visa inlägg
    Nu är jag inte säker men det du har läst om Buster L rör väl de tidiga generationerna? De två senaste generationerna har jag inte hört något negativt om.
    Det stämmer bra, ffa äldre generationer.

Lämna en kommentar:

• Amiala
    replied
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg
    Jag skulle, om pengarna inte varit en faktor, alltid välja Bustern. I alla väder, i alla förhållanden.

Hade själv en Buster RS tidigare och vad jag såg av VBOATs var jag inte imponerad i jämförelse.
    Även om det är som att jämföra äpplen och päron med en gammal RS mot en ny VBOAT
    Vad var det mer specifikt med Vboats du inte blev imponerad av?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
13 svar
10 751 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup