Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era träskbåtar
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Ulf W Visa inlägg
Härligt, då fortsätter jag med mitt projekt.
Bilder kommer när det är färdigt.
jag har införskaffat ett par sånna här som ligger och väntar på montering.
Tänkte att det ska underlätta när det är svårt att komma fram till sjön med bilen.
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Så länge lastvikten på taket inte överskrider vad som är tillåtet och lasten inte sticker ut mer än 20 cm än bilens bredd så är det lagligt.
sticker lasten ut mer än 1 meter framtill eller baktill måste den märkas ut.
Jag håller själv på och snickrar ihop ett takräcke för båtar av gamla begagnade rör från bilar man ägt tidigare.
Bilder kommer när det är färdigt.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Ulf W Visa inlägg
Är inne på samma lösning men hur ser polisen på detta?
sticker lasten ut mer än 1 meter framtill eller baktill måste den märkas ut.
Jag håller själv på och snickrar ihop ett takräcke för båtar av gamla begagnade rör från bilar man ägt tidigare.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Lämna en kommentar:
-
Jeg har hatt noen.
Min første (meg 7 år gammel på bildet) var en Rasken. Disse produseres ikke lengre, de ble laget på et sveiseverksted i Grorudalen i Oslo på 70-tallet:
Etter den har flere vært innom beholdningen av båter. Med unntak av et par år med militærtjeneste har jeg hatt båter kontinuerlig siden jeg var 7 år. Theri Micro Fun og diverse andre har kommet og gått, men i denne posten får jeg holde meg til båter jeg faktisk har likt.
Her en Båtsman, "custom-made" med ekstra tykke plater og forsterket akterspeil:
Båtsman var både fantastisk og farlig på en gang, særlig med "litt stor" motor på. Den ble brukt med elektrisk motor, 10HK, 20HK og 30HK. 30 var rett og slett farlig.....
En Alumarine 10 gjorde også tjeneste i noen år:
Flere bilder av den ligger her: https://teamcolibri.blogspot.com/202...ne-jon-12.html
- Gillar 5
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Maxxim Visa inlägg
Gillar stödet till elmotorn, innovativt och funktionellt till ett väldigt bra pris.
Lämna en kommentar:
-
-
Ja det stämmer. Har googlat lite och tror de gjordes i Hudiksvall. Nedlagda nu tyvärr.
Finns nog ingen tillverkare nuförtiden som slår dem på fingrarna i materialtjocklek och hur stadigt allt är gjort. Rekommenderar köp om du kommer över en till salu.
Lämna en kommentar:
-
Båtsman!! Vilka båtar. Var nära att köpa en sådan för många år sedan. Båtsman 14 tror jag den hette. Tyckte det var lite långt att åka. Tror de tillverkades i Sundsvall? Men har ångrat det många gånger. Nu tror jag att de är nedlagda tyvärr.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 811 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka