Redo för lite gös å gädda.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era träskbåtar
Collapse
X
-
-
Underbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad) variant av ”träskmoppe” som estetiskt borde passa in i den här tråden. Det är onekligen ingen racerbåt eller något man korsar blåsiga Mysingen med utan endast för stilla insjö-fiske under välordnade väderförhållanden. Har hittills bara varit ute en handfull gånger (ytfiskat borre), men den är riktigt lovande, grymt stabil och glider lätt i vattnet.
För de som inspireras och vill bygga egna grejer: -Ta det försiktigt och ha respekt för naturens krafter. -Skitfiske!
3 Foton
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
Köpte mig en stationär träskbåt idag , ska ha varit en förre detta räddningsbåt .
tung som helvete en bit över fem meter och ligger i en fin borre o gäddsjö för 1000:- är det svårt att låta bli men gubben tyckte det var kul att den blir använd och skickade med en håv när han fick veta att det skulle bli fiskebåt
lite service på kärran men vad gör man inte
Lämna en kommentar:
-
Köpte mig en stationär träskbåt idag , ska ha varit en förre detta räddningsbåt .
tung som helvete en bit över fem meter och ligger i en fin borre o gäddsjö för 1000:- är det svårt att låta bli men gubben tyckte det var kul att den blir använd och skickade med en håv när han fick veta att det skulle bli fiskebåt
lite service på kärran men vad gör man inte
Lämna en kommentar:
-
Jeg har brukt en kanotralle fra Biltema. Ikke veldig stabil, men med noen stropper sitter den godt nok for grusveier.Ursprungligen postat av Maxxim Visa inlägg
- Gillar 3
Lämna en kommentar:
-
-
Tack för tipset, tänkte först kapa dom men fann ingen anledning förutom det rent kosmetiska.Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg
Snyggt bygge!
Men kapa för guds skull överskottet på skruvarna. Nu är nog visserligen mitt räcke bredare, men jag har ganska många gånger rest mig och slagit skalpen i skruven.
Nu inser jag hur dumt bultarna sitter precis ovanför dörrarna vilket medför en stor risk för en rejäl huvudvärk.
Lämna en kommentar:
-
Snyggt bygge!Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
Men kapa för guds skull överskottet på skruvarna. Nu är nog visserligen mitt räcke bredare, men jag har ganska många gånger rest mig och slagit skalpen i skruven.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av nicaonEfter några år utan båt och lite sug efter att ta upp fisket lite mer aktivt igen så bestämde jag mig...14 Foton2025-10-01, 11:56
-
av Marin.boHej,
Jag håller på att renovera en båt men vet inte vad det är för märke eller modell....2 Foton2025-12-25, 20:01 -
Svar till Vad är det för båt?av Marin.boIngen lycka med bildsök.
när jag köpt den så trodde jag att det var en jofa men lyckades inte...1 Foto2025-12-25, 23:50
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
|
13 svar
10 754 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg