(Fråga) Köpa uppblåsbar båt med motor (el/bensin) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

(Fråga) Köpa uppblåsbar båt med motor (el/bensin)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• pSYKEd
    replied
    Finns mycket roligt på Alibaba när det kommer till Fiske samt att du kan betala via klarna, bland annat modellen SG säljer för 2,5k + frakt på 1000kr, samma sak gäller Great White paddleboarden men det är inte snabba leveranser,

De flesta lågpris båt/kajakerna som säljs i Sverige är direktimporterade från Kina med Custom logo, exempelvis SG e-rider som exempelvis Teemu inte får sälja i Sverige.

Du kanske ska kolla på en uppblåsbar båt av katamaran stil, finns att köpa i Sverige men också på Ali.

Rokkit kit på youtube har länge fiskat med just en sådan båt om du vill se hur den verkar stabilitets mässigt.

Lämna en kommentar:

• TiSo
    replied
    Jag kan bara hålla med brollann. Jag vill inte sträcka mig så långt som att säga att allt Temu, Shein och liknande Kinaplattformar säljer är billiga skitprodukter, men mycket är det och du vet inte i förväg om det är en kopia du får eller inte.

Det är väl en sak att köpa några drag eller lina för några hundra (det har jag själv gjort), men en gummibåt för 3 lax skulle jag akta mig noga för att köpa, särskilt om du ska använda den i stora vatten och med motor.

(Tror också det kan vara på sin plats att förhålla sig lite skeptisk till översvallande amerikanska recensioner av prylar från Kinaplattformarna, jag får en känsla av att många av dessa recensenter är sponsrade...)

Lämna en kommentar:

• brollann
    replied
    Ursprungligen postat av skyler Visa inlägg

Den där känner jag igen... Både kajaken och denna båt kan jag tänka mig ha :P

Jag såg nyligen på en YouTube video där en Amerikanare köpte samma Savage Gear båt på TEMU istället för ungefär 3,000kr. Så ungefär 4,000kr billigare än sportfiskeprylar.
    Ok man får oftast vad man betalar för. Att inte slösa bort pengar är helt ok, tänk på att du sätter din hälsa på spel med en båt från temu då den gissningsvis inte är lika sjösäker.

Lämna en kommentar:

• skyler
    replied
    Ursprungligen postat av brollann Visa inlägg
    Skulle kika om du har plats efter en porta boat beg om du hittar nån, är mer stabila än en uppblåsbar och mer rejäla att fiska ifrån.
    Eller en savage gear https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...YaAjbwEALw_wcB
    Den där känner jag igen... Både kajaken och denna båt kan jag tänka mig ha :P

Jag såg nyligen på en YouTube video där en Amerikanare köpte samma Savage Gear båt på TEMU istället för ungefär 3,000kr. Så ungefär 4,000kr billigare än sportfiskeprylar.

Lämna en kommentar:

• brollann
    replied
    Skulle kika om du har plats efter en porta boat beg om du hittar nån, är mer stabila än en uppblåsbar och mer rejäla att fiska ifrån.
    Eller en savage gear https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...YaAjbwEALw_wcB

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Det är ju mycket annat som ska stämma också med storlek packad, hur bärsäcken ser ut osv blir en del att bära med båt/elmotor/batteri/fiskeutrustning

Lämna en kommentar:

• skyler
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Nåt sånt då ? Uppblåsbar med motorfäste -har ingen koll på den men sett fler med motorfäste så motorfäste finns
    https://greatwhite.se/gummibatar/644...C1G7vr7jr6DOWC
    Oj fan! De där ser riktigt mäktigt ut!

Jo kanske något sånt jag ska ha
    Men 8 lax för en gummi båt är lite överdrivet... får se då om de finns samma men billigare i Polen

Tackar dig!

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Nåt sånt då ? Uppblåsbar med motorfäste -har ingen koll på den men sett fler med motorfäste så motorfäste finns

Lämna en kommentar:

• skyler
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Behöver du uppblåsbar ur förvaringssynpunkt ?känns ju spontant som en fiskekajak borde uppfylla ditt önskemål gott och väl och med pedalsystem är det inte säkert du har motorbehovet heller
    Jo men tjena. Uppblåsbar ur förvaringssynpunkt. Precis så.

Jag har läst på marinor och klubbar angående priser och det är svin dyrt! Billigaste i närheten av mig är på 3,000kr per säsong för en båtplats (antingen på land eller vatten).

Jag förstår dig om den där fiske kajaken. Men det är rätt så bestämt att jag ska ha motor ändå. Det kan även vara extra hjälpsamt när man åker i kraftig motvind.
    Dessutom i de fiskevatten jag har planer att köra med båten så är dom så pass stora så att jag kan bli trött efter en kvart av pedal trampning och paddling. Jag menar då att jag kanske är ute å fiskar i 4-6 timmar och då kan man bli riktigt trött när man inte har en motor

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Behöver du uppblåsbar ur förvaringssynpunkt ?känns ju spontant som en fiskekajak borde uppfylla ditt önskemål gott och väl och med pedalsystem är det inte säkert du har motorbehovet heller

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
13 svar
10 756 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup