Finval 475 EVO tiller - dina åsikter tack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finval 475 EVO tiller - dina åsikter tack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finval 475 EVO tiller - dina åsikter tack

Hej
    Står i båtfunderingar och tittar just nu på Finval 475 EVO tiller. Har du testat den? Äger du en?
    Kan du säga vad du tycker om den?
    Funderar på att sätta dit en 60-70 hk Yamaha eller Mercury tiller.
    Tack för all input.

Tror du kommer bli nöjd, var en av de båtarna jag kikade på men hittade en beg crestliner istället även den i tiller. Har du råd så fungerar nog en 60 snurra på den men jag hade om det inte blivit för dyrt kikat på en 80hk mest för att du får mer när du ska sälja den senare och byta båt. Jag tror de 475 evo kommer med förvaringslådorna fram som gör att du får ett längre kastdäck men viktigast mer förvaring.

Kommentera

Tack för infon, det är precis sådana svar jag letar efter. Jag har inte testat 475 EVO själv ännu, men jag gillar layouten och att den verkar ha bra kastdäck och förvaringsmöjligheter. Kul att höra att du kikade på den också innan du valde Crestliner – är du nöjd med ditt val?
      Jag funderar också på motorvalet, 60 hk känns lagom men 80 hk är som du säger kanske bättre på sikt. Hur mycket skillnad tycker du att det gör i körkänsla och prestanda?​
      heardle

Kommentera

Jag är nöjd med min crestliner, Jag tror inte du kommer märka så mycket i topfart kanske nån knop, men det du kommer märka när du ska upp i plan vilket är enl mig viktigare för man ligger väldigt sällan i 30+ knop och kör utan marsfart i regel iaf jag när man förflyttar sig till eller från fiskeplatserna. Snacka med Tomas på smålandssportfiske är en trevligt kille och han kommer nog ge dig bra råd och en smidig affär om det blir så.

Kommentera

Har ingen erfarenhet av båtarna men av motorerna, polarn har Mercury 60HK på sin Silver Hawk 520 och jag har en Mercury 80hk på vår Vboat X3. Båtarna har ungefär samma samma längd och stl. Det är betydligt trevligare med 80hk, den går tystare och behagligare och marsch fart runt 30knop.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
          13 svar
          10 930 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Xerup
          av Xerup