Efter några år utan båt och lite sug efter att ta upp fisket lite mer aktivt igen så bestämde jag mig för att bygga om något så att det passar mina behov.
Tanken var att det skulle bli ett relativt billigt bygge, men jag har insett nu att det kommer det nog inte bli☺
Det är långt kvar men layouten börjar i alla fall ta form.
Jag har insett att det är väldigt många moment och att det tar lång tid.
Kanske inte helt optimalt skulle vissa säga att använda Plyfa, men jag tänket att det är det mest kostnadseffektiva sättet och om man bara är noga med att försegla allt så kommer det nog stå sig länge. Det finns ju trots allt en hel del gamla båtar som byggdes med Plyfa back in the day och som överlevt i många år.
Tanken var att det skulle bli ett relativt billigt bygge, men jag har insett nu att det kommer det nog inte bli☺
Det är långt kvar men layouten börjar i alla fall ta form.
Jag har insett att det är väldigt många moment och att det tar lång tid.
Kanske inte helt optimalt skulle vissa säga att använda Plyfa, men jag tänket att det är det mest kostnadseffektiva sättet och om man bara är noga med att försegla allt så kommer det nog stå sig länge. Det finns ju trots allt en hel del gamla båtar som byggdes med Plyfa back in the day och som överlevt i många år.
Kommentera