Bygga spinnfiskebåt av en Ryds Hajen sport - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bygga spinnfiskebåt av en Ryds Hajen sport

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• nicaon
    replied
    Har börjat såga ut luckorna nu och testat att göra en avrinningslist. Har använt en tjockare (tror det är 27mm) plyfa som jag fräst ett 20mm spår i och tycker det blev riktigt bra.

Lämna en kommentar:

• nicaon
    replied
    Ursprungligen postat av spelenalen Visa inlägg
    Snyggt jobbat! Hur såg det ut under durken/innerskrovet, satt det några stringers/skott eller annan förstärkning där under? Flytskum? Håller på med en likadan båt och hade varit bra att veta hur det är konstruerat innan jag börjar kapa.
    Den var helt ren inuti när jag tog över så jag vet tyvärr inte riktigt hur det såg ut original.

Lämna en kommentar:

• Flex
    replied
    Ser riktigt bra ut Bra jobbat

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Click image for larger version  Name:	IMG_1173.png Views:	0 Size:	1,05 MB ID:	2661009 Du lär nog stöta på vattensjukt flytskum och rutten plywood
    rensade en båt på allt sånt i våras och” flytskummets” funktion kan nog diskuteras på gamla båtar
    väntar på motivationen att bygga upp så skrovet ligger uppochner och skäms tills motivationen dyker upp
    Click image for larger version

Name:	IMG_1173.png
Views:	0
Size:	1,05 MB
ID:	2661011
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Sundström76; 2025-10-13, 21:10.

Lämna en kommentar:

• spelenalen
    replied
    Snyggt jobbat! Hur såg det ut under durken/innerskrovet, satt det några stringers/skott eller annan förstärkning där under? Flytskum? Håller på med en likadan båt och hade varit bra att veta hur det är konstruerat innan jag börjar kapa.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Det där blir skitbra!

Lämna en kommentar:

• nicaon
    replied
    Har börjat såga till och anpassa alla stå-ytor. Har en idé om hur jag ska kunna göra vissa fack "torra", får se hur det går och kommer lägga upp lite info om det funkar.

Lämna en kommentar:

• nicaon
    replied
    Målet är att ha den klar till våren, får se hur det går.

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Gött - ska följas då jag tröttnade vid ”tomt skrov” på min tänka fiskebåt och vände den uppochner i väntan på motivation.
    lagade och skulle börja bygga upp men tänker inte förpesta hela garaget med glasfiberdamm så när det skulle slipas/byggas drog fiskesäsongen igång och ridån gick ner

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Det där blir kanon!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Mikael, 2009-06-06, 21:18
13 svar