Tjabba, Kille här på 31år har dyslexi skriver som en jävla kratta, Kärringen är på mig hela tiden och bara väntar på alla goda kommentarer om det, men nu är det sagt. Har en Crecent 432 haft den i kanske 4 år nu. Köpte den med en Yamaha 50hk 2 takt 1987 model på, funkade jävligt bra som fiske båt. Men för två år sen gick motorn sönder och båten har ståt vatten fylld och halft övertäckt med presenning (ingen seriös övertäckning, det va -13 när jag täckte över den och redan full i vatten så borrade ett hål i akterspegeln med 32mm borr) Så det var redan is upp tlll relingen när jag täckte över den. Men nu i vintras fylle köpte jag en Yamaha 90hk på fyllan, Så fick den levererad hem av killen jag köpte den av på blocket för han hade nån firma, Så bästa fylle köpet jag gjort.
Bilder med text
Så här såg båten ut efter vintern i år, Växel huset står i varm källare om nån behöver inget fel på det.

Men det fanns ju en U-soffa i båten och den hade jag ju installerat högtlare i och det var ju genomblött rubb och stubb så tog vinkelslipen och sågade bort skiten. Vill ändå kunna ha lite förvarning och lådor.

Sen plocka jag av gamla motorn helt och började kolla akterspegeln och insåg att allt var dåligt och ruttet. Då tänkte jag om jag ska slänga på den här motorn, Då är det lika bra att gör om allt och får det precis som jag vill, så fram med vinkelslipen igen och resterande av båten försvan.



Har lite skum och kanter kvar att tabort, Sen tänker jag att jag sätter 3st 15mm konstruktionsplywood och fiberglassar in, sen sätter knän och lite. har inte en direkt plan på hur jag ska göra, det är lite mer vad jag känner för just då.
Funderat lite på behäver man ha motorbrun? eller kan jag göra hela akterspegeln rak? som sagt inga direkta planer söker inspiration och det blir vad det blir lite
, Men ska nog bygga in några 20L dunkar som flytelement. Imorgon ska jag iväg och greja lite mer med båten så försöker uppdatera lite med bilder då (Y)
Bilder med text
Så här såg båten ut efter vintern i år, Växel huset står i varm källare om nån behöver inget fel på det.
Men det fanns ju en U-soffa i båten och den hade jag ju installerat högtlare i och det var ju genomblött rubb och stubb så tog vinkelslipen och sågade bort skiten. Vill ändå kunna ha lite förvarning och lådor.
Sen plocka jag av gamla motorn helt och började kolla akterspegeln och insåg att allt var dåligt och ruttet. Då tänkte jag om jag ska slänga på den här motorn, Då är det lika bra att gör om allt och får det precis som jag vill, så fram med vinkelslipen igen och resterande av båten försvan.
Har lite skum och kanter kvar att tabort, Sen tänker jag att jag sätter 3st 15mm konstruktionsplywood och fiberglassar in, sen sätter knän och lite. har inte en direkt plan på hur jag ska göra, det är lite mer vad jag känner för just då.
Funderat lite på behäver man ha motorbrun? eller kan jag göra hela akterspegeln rak? som sagt inga direkta planer söker inspiration och det blir vad det blir lite
, Men ska nog bygga in några 20L dunkar som flytelement. Imorgon ska jag iväg och greja lite mer med båten så försöker uppdatera lite med bilder då (Y)
Kommentera